بهینه سازی استراتژی

استراتژی تستر متاتریدر به شما امکان می دهد تا استراتژی های معاملاتی را قبل از استفاده از آنها برای معاملات زنده آزمایش و بهینه کنید. در طول آزمایش، یک پارامترهای اولیه یک بار روی داده های تاریخ اجرا می شود. در طول بهینه سازی، یک استراتژی معاملاتی چندین بار با مجموعه پارامترهای مختلف اجرا می شود که امکان انتخاب مناسب ترین ترکیب از آنها را فراهم می کند. در ادامه سایت متارتریدر چارت گجت همراه باشید.

استراتژی تستر  یک ابزار چند ارزی برای آزمایش و بهینه سازی استراتژی های مبادله چند ابزار مالی است. تستر به طور خودکار اطلاعات تمام نمادهایی را که در استراتژی معاملاتی استفاده می شود پردازش می کند، بنابراین نیازی به تعیین دستی لیست نمادها برای آزمایش/بهینه سازی ندارید.

استراتژی تستر چند رشته ای است، این قابلیت در ورژن متاتریدر 5 قابل دسترس است  و امکان استفاده از تمام منابع سیستم پردازشی رایانه موجود را فراهم می کند. تست و بهینه سازی استراتژی معاملاتی توسط هر هسته CPU به صورت موازی انجام می شود که این امر کمک میکند سرعت کار چندین برابر شود.

همچنین قابلیت استفاده از منابع سخت افزاری رایانه های دیگر در سر تا سر جهان مهیا است، با استفاده از شبکه ابری MQL5  امکان انجام عملیات پردازشی به طور همزمان با استفاده از چندین رایانه بر روی یک استراتژی معین امکان پذیر است، از این قابلیت معمولات در بهینه سازی ها با مقدار پارامتر های ورودی زیاد استفاده می شود که در حالت عادی برای یک کامپیوتر می تواند تا چند سال یک تست زمان ببرد ولی با استفاده از قدرت پردازشی ده ها کامپیوتر از سر تا سر جهان این زمان را به کمتر از یک روز  می رسانند.

با توجه به در دسترس بودن ابزار های بصری کامل جهت آنالیز نتیجه خروجی در نمودار های 3 بعدی و 2 بعدی می توان دید مطلوبی نسبت به خروجی تست داشت.