شروع کار با اکسپرت های متاتریدر

پیش از شروع کار با اکسپرت های متاتریدر باید بدانید، اکسپرت یک نرم‌افزار کامپیوتری است که به صورت خودکار در پلتفرم معاملاتی متاتریدر عمل می‌کند. این نرم‌افزار که بر اساس الگوریتم‌های تجاری تعیین شده، توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها ساخته می‌شود و قابلیت اجرای معاملات خودکار در بازارهای مالی را فراهم می‌کند. پس آشنایی با استراتژی‌های معاملاتی با استفاده از اکسپرت‌های متاتریدر، برای کسانی که در بازار فارکس کار می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

اکسپرت چیست؟

آموزش نصب اکسپرت در متاتریدر ۴‌ از لحاظ لغتی، اکسپرت به معنای تخصص و مهارت یک فرد در انجام کاری است. اما در بازارهای معاملاتی و استفاده از نرم‌افزار متاتریدر 4 که در بازار فارکس وجود دارد، قابلیتی برای معامله‌گران است که به آنها اجازه می‌دهد، استراتژی‌های معاملاتی خود را به یک برنامه معاملاتی تبدیل کنند. به طوری که این برنامه می‌تواند به صورت اتوماتیک روش‌های آنها را در بازارهای معاملاتی اجرا نماید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این اکسپرت‌ها، کافی است مقادیر ورود و خروج به بازار را برای آنها تعریف کرده تا بهترین نقاط انجام معاملات را به معامله‌گران نشان دهند.

آموزش نصب اکسپرت‌های متاتریدر

آموزش نصب اکسپرت‌های متاتریدر برای مبتدیان

متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی محبوب است که به طور گسترده توسط معامله‌گران فارکس برای انجام معادلات و شخصی‌سازی استراتژی‌های معاملاتی استفاده می‌شود. برای نحوه استفاده از اکسپرت‌های فارکس و راه‌اندازی آنها در مرحله اول باید از یک منبع معتبر اکسپرت مورد نظر را دانلود کنید. سپس وارد پوشه اکسپرت در متاتریدر 4 شوید. برای این‌کار باید به منوی بالایی متاتریدر رفته، روی گزینه فایل کلیک کنید و Open Data Folder را انتخاب نمایید. در پوشه باز شده MQL4 را پیدا کرده و سپس به پوشه اکسپرت بروید.

در مرحله بعد باید فایل اکسپرتی را که دانلود کرده‌اید با فرمتex4  یا mq4 در پوشه Experts کپی کنید. لازم به ذکر است که باید پیش از شروع کار با اکسپرت های متاتریدر، برای اطمینان از اضافه شدن اکسپرت مورد نظر، یک‌بار برنامه متاتریدر را باز و بسته نمایید. حال برای فعال‌سازی آن باید به پنجره Navigator مراجعه کرده و بخش Expert Advisors را پیدا کنید. در نهایت باید با پیدا کردن نام اکسپرتی که داخل متاترید کپی کرده‌اید، آن را انتخاب نموده تا پنجره تنظیمات آن باز شود. سپس در این پنجره می‌توانید بازه زمانی، جفت ارزهای انتخابی، زمان ورود و خروج به بازار را درون اکسپرت مورد نظر تنظیم نمایید و با اوکی کردن مراحل انجام شده، اکسپرت مورد نظر را به برنامه متاتریدر 4 اضافه کنید.

چگونه اکسپرت‌های متاتریدر خود را برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی کنیم

پس از آموزش نصب اکسپرت در متاتریدر ۴ باید یاد بگیریم که چگونه اکسپرت بسازیم و چطور آن را تنظیم نماییم. بر این اساس باید بدانید اکسپرت‌ها بر اساس قوانین و الگوریتم‌هایی که از پیش در نظر گرفته شده طراحی و تنظیم می‌شوند. بنابراین جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازه زمانی مشخص مانند نمودارهای قیمت و سایر اطلاعات تکنیکال از جمله نکات ضروری طراحی اکسپرت‌ها محسوب می‌شوند. این گونه اطلاعات کمک می‌کنند، اکسپرت مورد نظر بتواند بهترین فرصت‌های معاملاتی را در اختیار معامله‌گران بازار فارکس یا تریدرها قرار دهد. همچنین در نظر داشته باشید که اکسپرت‌ها بر اساس قوانین مشخص و شرایط معاملاتی که در بازار فارکس وجود دارد، برنامه‌ریزی می‌شوند‌.

بنابراین می‌توانند به صورت خودکار برنامه‌های معاملاتی را برای معامله‌گران انجام دهند. البته معمولاً طراحی اکسپرت‌ها به پارامترهایی مثل قیمت ورودی، حد ضرر، حد سود و حجم معاملات وابسته است. البته برخی از اکسپرت‌ها می‌توانند وظیفه نظارت و مدیریت بر انجام معاملات را انجام دهند و با داشتن گزینه حد ضرر شناور جلوی ضرر بیشتر معامله‌گر را بگیرند. باید بدانید آموزش تنظیمات اکسپرت‌های متاتریدر 4، امکان فعالیت مستمر در طول شبانه روز، نظارت و ارزیابی پیش از شروع کار با اکسپرت های متاتریدر، امکان مدیریت ریسک و بررسی شرایط بازار را برای معامله‌گر فراهم می‌کند.

مزایا و معایب استفاده از اکسپرت‌های متاتریدر

مزایا و معایب اکسپرت ها در انجام معاملات فارکس مشخص شده است. به عنوان مزایای استفاده از اکسپرت‌ها در انجام معاملات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • انجام معاملات خودکار
  • عدم دخالت احساسات در معامله
  • قابلیت بک تست‌گیری
  • عدم سوگیری و انجام معاملات با قوانین مشخص شده
  • سرعت بالا انجام معاملات
  • امکان فعالیت در بازارهای مختلف معاملاتی و مدیریت صحیح ریسک

علاوه بر موارد گفته شده باید بدانید استفاده از اکسپرت‌ها می‌تواند معایبی هم داشته باشد. این معایب می‌تواند شامل مواردی مانند عدم انطباق پذیری با رویدادهای پیش‌بینی نشده، مشکل اتصال به شبکه، به وجود آمدن خطاهای اجرای، نیاز به نظارت برای اطمینان از عملکرد صحیح، وجود محدودیت‌های بازار بروکرها، عدم درک صحیح از شرایط پیچیده بازار و رویدادهای غیر منتظره شود.

بهترین اکسپرت‌های متاتریدر

بهترین اکسپرت‌های متاتریدر برای تحلیل تکنیکال و شروع کار با اکسپرت های متاتریدر

اکسپرت‌ها نرم‌افزارهای معامله‌گری هستند که از سمت تریدرها برای انجام معاملات در پلتفرم معاملاتی تعریف می‌شوند. در واقع اکسپرت‌ها الگوریتم‌های پیچیده‌ای دارند که برای اجرای دستورات بدون دخالت انسان طراحی می‌شوند و مطابق با تحلیل‌های تکنیکال، تحلیل‌های بنیادی و توابع ریاضی پیشرفته برنامه‌ریزی می‌گردند. به همین دلیل بهترین اکسپرت فارکس، اکسپرتی است که بر اساس استراتژی‌های معاملاتی معامله‌گر طراحی شده باشد و بتواند بهترین تصمیمات را برای معامله‌گر در هنگام ورود و خروج به بازار بگیرد. استراتژی معاملاتی شفاف، مدیریت ریسک قوی، امکان بک تست‌، بهینه سازی انجام معاملات و برخورداری از محیط آزمایشی واقع بینانه از جمله مشخصات بهترین نوع اکسپرت برای معامله‌گران فارکس محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است که با بررسی و تنظیم شروع کار با اکسپرت های متاتریدر و تست روی داده‌های سابقه یا تغییر دادن مقادیر پارامترها، می‌توانید نحوه بهینه سازی اکسپرت‌های متاتریدر برای عملکرد بهتر آن را آموزش ببینید. علاوه بر آن برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی اکسپرت‌های متاتریدر به شما کمک می‌کند تا آن‌ها  را به بهترین شکل ممکن برای نیازهای خود تنظیم نمایید.  به همین دلیل باید به صورت مداوم عملکرد اکسپرت‌ها را نظارت کرده و در صورت نیاز تنظیمات آن‌ها را مجدداً انجام دهید.

مشکلات رایج در استفاده از اکسپرت‌های متاتریدر 4 و شروع کار با اکسپرت های متاتریدر

متاتریدر 4 علی‌رغم ویژگی‌های بسیار خوبی که دارد، در برخی از موارد، می‌تواند اذیت‌هایی برای تریدرها داشته باشد. به خصوص برای کسانی که از اکسپرت‌های معاملاتی استفاده می‌کنند. به طور مثال پیچیدگی و زمان‌بر بودن سفارش‌گذاری یکی از مشکلات متاتریدر ۴ محسوب می‌شود. همین مسئله مشکلاتی را در زمان  اجرای اکسپرت‌ها به وجود خواهد آورد.

سخن پایانی

کسانی که در بازارهای معاملاتی به ویژه فارکس در حال انجام معاملات مختلف هستند، باید با بهترین ابزارهای معاملاتی آشنا باشند. به این ترتیب می‌توانند بهترین نتیجه را در روند کاری خود کسب کنند. استفاده از اکسپرت‌ها به عنوان برنامه‌ای که می‌تواند نقاط ورود و خروج به بازار و بهترین زمان معامله را به معامله‌گران نشان دهد، یکی از این روش‌های معاملاتی محسوب می‌شود. پس با شناخت انواع مختلف ابزارهای معاملاتی و تعیین بهترین استراتژی معاملاتی، می‌توان از ایجاد ضررهای مالی جلوگیری نموده و به سود مناسبی دست پیدا کرد.