چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟ بازار فارکس ماهیت بسیار متنوعی دارد که عمدتاً به دلیل سبک ها و تکنیک های معاملاتی متنوعی است که می توان از آنها استفاده کرد. این بازار متشکل از بازرگانان با سطوح مختلف تخصص با تکنیک های مختلف برای حرکت در آب های آن است. یکی از ویژگی های اصلی بازار فارکس تمایز بین معامله گرانی است که هنوز به تکنیک های معاملاتی قدیمی و دستی متکی هستند و کسانی که از تکنیک های معاملاتی خودکار برای کسب سود استفاده می کنند.  با سایت چارت گجت همراه باشید تا به شما بگوئیم که چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟ 

چگونه ربات های فارکس  کار می کنند

یک ربات فارکس  یا یک مشاور متخصص به یک نرم افزار کد شده با مجموعه ای از دستورالعمل ها برای تصمیم گیری خودکار معاملات بدون دخالت مستقیم معامله گر اشاره دارد.

پس از شناسایی یک استراتژی، به سادگی آن را در یک مشاور متخصص برنامه ریزی می کنید یا از یک ژنراتور EA فارکس برای ایجاد مشاور متخصص استفاده می کنید.

خوبی سازندگان EA این است که آنها به مهارت های برنامه نویسی یا سایر مهارت های فنی نیاز ندارند.

اکثر مشاوران متخصص بر اساس  تحلیل تکنیکال  رفتار بازار فارکس هستند و اغلب به روشی مشابه کار می کنند، صرف نظر از نوع EA که یک معامله گر برنامه ریزی کرده یا خریداری کرده است.

مشاور متخصص هر زمان که شرایط بازار با قوانین و پارامترهای برنامه ریزی شده هماهنگ شود، سیگنال های خرید و فروش تولید می کند.

معمولاً یک تریدر می تواند پارامترهای فنی را متناسب با شرایط حاکم بر بازار تنظیم کند که می تواند سودآوری ربات را به حداکثر برساند.

بنابراین، یک ربات اکسپرت هر زمان که عوامل تعیین شده بازار و سایر شرایط معاملاتی برآورده شود، با تولید سیگنال کار می کند.

در حالی که بیشتر ربات‌های معاملاتی دارای تنظیمات پیش‌فرض از قبل تنظیم‌شده هستند، این تنظیمات را می‌توان به گونه‌ای تغییر داد که با ریسک‌پذیری تریدر، هزینه سرمایه و همچنین سایر اولویت‌های فردی سازگار باشد.

برای درک بهتر نحوه عملکرد روبات‌های فارکس در متاتریدر 4 یا 5، بیایید به نمودار 1 ساعته EUR/USD زیر با باندهای بولینگر اعمال شده روی آن نگاه کنیم.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

باندهای بولینگر برای EUR/USD اعمال می شود

همانطور که در نمودار مشاهده می شود، قیمت از باندهای بولینگر خارج شد که نشان دهنده یک فرصت خرید خوب است.

اگر شما یک تریدر دستی هستید، خودتان را جلوی صفحه رایانه خود می چسبانید و به دنبال چنین فرصت هایی هستید.

از سوی دیگر، اگر  استراتژی معاملاتی Bollinger Bands  به صورت یک ربات برنامه ریزی شده باشد، می تواند شما را از چنین دردسرهایی نجات دهد، زیرا معاملات به طور خودکار بدون دخالت مستقیم شما آغاز می شود.

به این ترتیب، می توانید وقت خود را صرف انجام کارهای دیگر یا قدم زدن در سواحل کالیفرنیا کنید. خوب؟

هنگامی که ربات تشخیص داد که معیارهای ورود به معامله با استفاده از استراتژی باندهای بولینگر برآورده شده است، سفارش خرید را با قیمت مشخص شده توسط پارامترهای معاملاتی خود آغاز می کند.

ربات یک سطح از پیش تعیین شده برای کسب سود خواهد داشت. و پس از رسیدن به سطح، به طور خودکار از معامله خارج می شود و سود را ثبت می کند.

به طور مشابه، ربات یک سطح توقف ضرر از پیش تعیین شده خواهد داشت، که در صورت انجام معامله برخلاف انتظارات اولیه، ضرر را محدود می کند. ربات همچنین به طور خودکار از معامله خارج می شود و در صورت رسیدن به سطح توقف ضرر، ضرر را ثبت می کند.

چگونه یک ربات فارکس توسعه دهیم

اگر می‌خواهید  نحوه ایجاد مشاور متخصص در MT4 را بیاموزید، باید زبان MetaQuotes 4 (MQL4) یا MetaQuotes Language 5 (MQL5) را یاد بگیرید.

پس از تسلط بر هر یک از زبان های برنامه نویسی، می توانید یک استراتژی معاملاتی را شناسایی کرده و آن را در یک مشاور متخصص قرار دهید.

یادگیری زبان های برنامه نویسی کار آسانی نیست و برای داشتن مهارت به زمان و منابع زیادی نیاز دارید.

پس از وارد کردن الگوریتم معاملاتی در ربات، به طور خودکار بدون دخالت مستقیم شما تصمیمات تجاری را اتخاذ می کند، چیزی که نمی توانید با تجارت دستی به دست آورید.

به عنوان مثال، اگر استراتژی دارید که هر زمان که یک جفت ارز به زیر سطح حمایت اصلی می‌رسد، سیگنال‌های فروش تولید می‌کند، می‌توانید آن را در یک ربات برنامه‌ریزی کنید و فراموش کنید که برای چنین حرکات بازار مجبور به تماشای نمودارها در کل روز باشید.

سطح پشتیبانی برای GBP/USD شکسته استچگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

اگر خطوط کد سرتان را به حرکت در می آورد، می توانید  یک برنامه نویس استخدام کنید تا یک ربات فارکس  برای شما ایجاد کند. شما فقط باید معیارهای معاملاتی دلخواه خود را در اختیار برنامه نویس قرار دهید و او بقیه موارد را تکمیل خواهد کرد.

در حال حاضر، با پیشرفت‌های فناوری، می‌توان از ژنراتورهای فارکس EA یا سازندگان EA برای  توسعه روبات‌های سودآور  بدون تسلط بر برنامه‌نویسی یا داشتن سایر مهارت‌های فنی استفاده کرد.

به عنوان مثال، با  Forex Robot Factory ، یک سازنده و سازنده مشاور متخصص از آکادمی ربات فارکس، شما فقط باید اولویت های استراتژی معاملاتی مورد نظر خود را ارائه دهید و یک EA به طور خودکار برای شما ایجاد می شود – بدون هیچ گونه نگرانی از نوشتن خطوط پیچیده کد. یا صرف هزینه های زیادی برای استخدام یک برنامه نویس.

مولد فارکس EA مبتنی بر آنلاین است و به شما این امکان را می دهد که در عرض چند دقیقه از هر کامپیوتری در جهان ربات های معاملاتی شگفت انگیزی ایجاد کنید.

کدام ربات فارکس بهترین است

مسلماً چیزی به نام خرید بهترین ربات فارکس وجود ندارد. در واقع، برای اینکه بفهمید کدام مشاور متخصص برای استفاده شما بهترین است، باید تعدادی از آنها را تحت شرایط شبیه سازی شده معاملات فارکس امتحان کنید.

رباتی که برای شما خوب کار می کند ممکن است برای تریدر دیگری خوب کار نکند – شاید بر اساس تنظیمات اعمال شده.

اگر یک ربات برای شما کار نمی کند، به این معنی نیست که بد است و دیگران باید آن را دور بیندازند.

شاید اگر تریدر دیگری آن را به درستی تنظیم کند، برخلاف انتظار شما می تواند برای او خوب عمل کند. به یاد داشته باشید که “گوشت یک مرد، می تواند زهر مرد دیگری باشد”.

درست مانند اصطلاح “بهترین ماشین”، “زیباترین زن” یا “بهترین شغل” برای افراد مختلف می تواند معانی متفاوتی داشته باشد، همین امر در مورد روبات های فارکس نیز صدق می کند.

بنابراین، بهترین ربات فارکس رباتی است که بتواند مطابق انتظارات شما سودهای ثابتی ایجاد کند.

نتایج معاملات خوب یک ربات فارکس که کار می کندچگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

روبات های تریدر خوب از استراتژی های برنامه ریزی شده برای کسب سود و محدود کردن ضرر، به ویژه در شرایط ناپایدار بازار پیروی می کنند.

علاوه بر آزمایش عملکرد یک مشاور متخصص برای متاتریدر 4 در شرایط معاملاتی فارکس شبیه سازی شده، می توانید به صورت آنلاین نظرات و نظرات کاربران را بررسی کنید.

اگر یک ربات بازخورد مثبت قانع کننده ای نداشته باشد، احتمالاً به این معنی است که اعتماد به تصمیمات تجاری شما بهترین کار نیست.

بنابراین، بهترین مشاور متخصص، مشاوری است که بتواند به طور مداوم از بازار سود ایجاد کند، حتی اگر سود کم باشد.

منطقی نیست که به دنبال رباتی باشید که سود می‌آورد، اما پس از آن همه این سودها در یک معامله منفی از بین می‌روند.

ربات های فارکس بدون نیاز به مشاور کارشناس 

معمولاً اکثر ربات‌های فارکس کار می‌کنند و می‌توانند سود ثابتی ایجاد کنند. با این حال، اگر یک ربات فارکس کار نمی کند، می تواند به دلایل زیر باشد:

  • استراتژی های ضعیف برنامه ریزی شده توسط یک برنامه نویس بی تجربه
  • استفاده از سازندگان ناکارآمد EA که قادر به ایجاد ربات های سودآور نیستند
  • عدم موفقیت در آزمایش کامل عملکرد EA در شرایط معاملاتی آزمایشی
  • اعمال نادرست تنظیمات EA
  • اتصال ضعیف به اینترنت در طول عملیات تجارت ربات فارکس

بنابراین، هنگام ایجاد یا خرید EA باید توجه بیشتری داشته باشید. در غیر این صورت، شما فقط می توانید از یک دستگاه پول خوار استفاده کنید.

در حال حاضر، اینترنت مملو از انواع ربات‌هایی است که نوید بازگشت سریع به معامله‌گران را می‌دهند.

با این حال، حقیقت در مورد این EA های تبلیغاتی پر زرق و برق این است که اکثر آنها کار نمی کنند و نمی توانند سود بازار را ایجاد کنند.

بنابراین، آیا یک ربات فارکس وجود دارد که کار کند؟

بله وجود دارد.

به طور خاص، ربات‌های اکسپرت که با استفاده از  کارخانه ربات‌های فارکس ایجاد می‌شوند، در همه شرایط بازار به خوبی کار می‌کنند (با فرض اینکه آنها را به روش درست و با پیروی از تکنیک‌های آکادمی ربات فارکس ایجاد کنید).

ابزار ایجاد ربات توسط متخصصانی با چندین دهه تجربه در بازار فارکس توسعه یافته است. بنابراین، اگر به دنبال روبات های فارکس هستید که کار می کنند، بهتر است این ابزار را امتحان کنید.

اگر یک ربات پول در نمی آورد، مشکل معمولاً مربوط به دستگاه نیست، بلکه مشکل از شخصی است که آن را ایجاد کرده است.

یک روز از خواب بیدار شوید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید یک مشاور متخصص برنامه‌ریزی کنید بدون اینکه خود را به مهارت‌ها و مواد مناسب مجهز کنید، می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب می‌زند.

قبل از ایجاد یک ربات، باید درک کاملی از نحوه عملکرد بازار فارکس داشته باشید تا ماشینی که می خواهید ایجاد کنید بتواند استراتژی معاملاتی شما را به درستی نشان دهد.

به همین دلیل، آکادمی ربات فارکس یک  دوره ویدیویی جامع  برای تجهیز معامله گران به مهارت های مناسب در توسعه سیستم های معاملاتی خودکار پولساز ایجاد کرده است.

در صورتی که ربات‌های فارکس مشکلات کار نمی‌کنند، کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای رفع مشکلات انجام دهید.

در بیشتر موارد، ربات یا پلت فرم MT4 مشکلی ندارد، اما مشکل در عدم آگاهی از نحوه رفع آسان این مشکلات است.

در اینجا یک  چک لیست سریع وجود دارد  که می توانید از آن برای یافتن راه حلی برای مشکلات مشاور متخصص استفاده کنید که کار نمی کند.

  • اطمینان حاصل کنید که ویژگی “Autotrading” فعال است. می توانید این گزینه را در نوار ابزار بالای پلتفرم MT4 پیدا کنید.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

تجارت خودکار در MT4 فعال شد

  • مطمئن شوید که ویژگی «اجازه دادن به تجارت خودکار» فعال است. می توانید این گزینه را در زیر پنجره “EA Options” پیدا کنید.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

گزینه های MT4 -> تنظیمات مشاور متخصص

  • برای عملکرد بهینه ربات، مطمئن شوید که ویژگی “Long & Short” فعال است.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

MT4 Expert Advisor تنظیمات مشترک

  • بسته به نوع رباتی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که ویژگی «Allow imports DLL» و همچنین «Allow import of external experts» فعال هستند.
  • هر پیام خطایی را که در زیر برگه “کارشناسان” یا “ژورنال” در پایین پلت فرم معاملاتی ظاهر می شود، تصحیح کنید.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

برگه هایی برای بررسی خطاها

  • اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما به خوبی کار می کند و پلت فرم شما به سرور کارگزار متصل است
  • پلت فرم معاملاتی را مجدداً راه اندازی کنید تا مطمئن شوید که آخرین پیشرفت های انجام شده در راه اندازی بعدی ثبت می شود.

اگر مشکل ربات به دلیل هیچ یک از موارد بالا نیست، می توانید دفترچه راهنمای دستورالعمل را دوباره مطالعه کنید و دوباره بررسی کنید که در مراحل نصب چیزی از قلم نیفتاده باشد.

اگر EA به درستی نصب شده باشد، چهره ای خندان را در گوشه سمت راست بالای پلت فرم خواهید دید.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

نمونه ای از EA با صورت خندان

اگر هنوز نمی توانید راه حلی را برای مشاور متخصص خود بیابید که کار نمی کند یا نمی توانید درک کنید که مشاور متخصص در MT4 چگونه کار می کند، می توانید با پشتیبانی فنی فروشنده یا برنامه نویسی که استخدام کرده اید تماس بگیرید.

برای پاسخگویی سریع، به یاد داشته باشید که شرح خوبی از مشکلی که با آن مواجه هستید ارائه دهید.

نحوه خرید ربات فارکس

می توانید یک EA از قبل برنامه ریزی شده خریداری کنید و از آن برای تجارت استفاده کنید. وب سایت های متعددی وجود دارند که خدمات استخدام برنامه نویسی و خدمات خرید EA را ارائه می دهند.

نکته مهم این است که قبل از خرج کردن پول نقدی که به سختی به دست آورده اید در هر سایتی، مطمئن شوید که یک بررسی کامل پیشینه برای اطمینان از صحت خدمات ارائه شده انجام دهید.

به عنوان مثال، مکان خوبی که می توانید ربات فارکس برای فروش پیدا کنید،  بازار MQL5 است.

این سایت دارای صدها مشاور متخصص و شاخص های فنی است که می توانید برای خودکارسازی استراتژی های معاملاتی خود در MT4 و MT5 خریداری کنید.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

وب سایت MQL5 پر از برنامه های MT4 و MT5

نکته مهم، قبل از خرید هر ربات فارکس، باید یک بررسی پیشینه برای اطمینان از عملکرد آن انجام دهید.

اگر ربات نقدهای منفی متعدد و توصیفات غیرقابل قبولی داشته باشد، پس نمی تواند ارزش پول شما را داشته باشد.

یک مکان خوب که می توانید برای بررسی ها جستجو کنید،  وب سایت ارتش صلح فارکس  است.

چگونه ربات های فارکس در متاتریدر کار می کنند؟

وب سایت ارتش صلح فارکس

بهتر است، به جای خرید یک EA از قبل برنامه ریزی شده، که ممکن است به اندازه کافی استراتژی معاملاتی شما را نشان ندهد، می توانید با استفاده از ابزار آنلاین ساده ارائه شده توسط  آکادمی ربات فارکس ، یکی برای خود ایجاد کنید .

سازنده  مشاور متخصص  به راحتی قابل پیگیری است و به دانش برنامه نویسی یا سایر مهارت های فنی نیاز ندارد.

شما فقط پارامترهای معاملاتی دلخواه خود را وارد کنید و بقیه به طور خودکار برای شما تکمیل می شود.

علاوه بر این، این ابزار همچنین نتایج بک تست شده را برای استراتژی شما ایجاد می کند و به شما این امکان را می دهد که سودآوری ربات خود را قبل از استقرار آن برای تجارت زنده بررسی کنید.

منبع: forexrobotacademy.com