کراس ترید چیست؟

کراس ترید چیست؟ معامله متقابل روشی است که در آن سفارشات خرید و فروش برای یک دارایی بدون ثبت معامله در بورس، جبران می شود. این فعالیتی است که در اکثر صرافی های اصلی مجاز نیست.

کراس ترید همچنین زمانی که یک کارگزار دستورات خرید و فروش مشابهی را برای یک اوراق بهادار در حساب‌های مشتری مختلف اجرا می‌کند و آن‌ها را در صرافی گزارش می‌دهد، به طور قانونی اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال، اگر یک مشتری بخواهد بفروشد و دیگری بخواهد بخرد، کارگزار می تواند آن دو سفارش را بدون ارسال سفارشات به بورس اوراق بهادار برای پر کردن، اما پر کردن آنها به صورت یک معامله متقاطع و سپس گزارش معاملات پس از آن مطابقت دهد.

کراس ترید اغلب برای معاملاتی انجام می شود که شامل سفارشات خرید و فروش منطبق است که به معامله مشتقات مرتبط هستند، مانند پوشش ریسک در معامله اختیار دلتا خنثی. در ادامه با سایت چارت گجت همراه باشید.

خواندن مطلب مرتبط: کپی ترید

چگونه یک تجارت متقابل (کراس ترید) کار می کند

کراس ترید به دلیل عدم گزارش مناسب، مشکلات ذاتی دارند. هنگامی که معامله از طریق صرافی ثبت نمی شود، یک یا هر دو مشتری ممکن است قیمت فعلی بازار را که در دسترس سایر شرکت کنندگان بازار (غیر کراس ترید) است، دریافت نکنند. از آنجایی که سفارش‌ها هرگز به‌ صورت عمومی فهرست نمی‌شوند، ممکن است سرمایه‌گذاران در مورد اینکه آیا ممکن است قیمت بهتری در دسترس بوده است آگاه نباشند. Cross-trade معمولاً در صرافی های اصلی مجاز نیستند. سفارش ها باید به صرافی ارسال شوند و تمامی معاملات باید ثبت شوند.

با این حال، CrossTrade در شرایط انتخابی مجاز است، مانند زمانی که خریدار و فروشنده هر دو مشتری یک مدیر دارایی هستند و قیمت معامله متقاطع در زمان معامله رقابتی در نظر گرفته می‌شود. یک مدیر پورتفولیو می تواند به طور موثر دارایی یک مشتری را به مشتری دیگری که آن را می خواهد منتقل کند و اسپرد معامله را حذف کند. کارگزار و مدیر باید قیمت بازار منصفانه را برای معامله اثبات کنند و تجارت را به عنوان متقاطع برای طبقه بندی مناسب نظارتی ثبت کنند. مدیر دارایی باید بتواند به کمیسیون بورس و اوراق بهادار  (SEC) ثابت کند که تجارت برای هر دو طرف سودمند بوده است.

  • معامله متقابل روشی است که در آن سفارشات خرید و فروش برای یک دارایی بدون ثبت معامله در بورس، جبران می شود. این فعالیتی است که در اکثر صرافی های اصلی مجاز نیست.
  • معامله متقابل همچنین زمانی که یک کارگزار دستورات خرید و فروش مشابهی را برای یک اوراق بهادار در حساب‌های مشتری مختلف اجرا می‌کند و آن‌ها را در صرافی گزارش می‌دهد، به طور قانونی اتفاق می‌افتد.
  • معاملات متقابل زمانی مجاز است که کارگزاران دارایی های مشتریان را بین حساب ها، برای پوشش های پوشش معاملاتی مشتقات و سفارش های بلوکی خاص منتقل کنند.

نگرانی در مورد Cross Trade

در حالی که یک Cross Trade به هر سرمایه‌گذار نیازی به تعیین قیمت برای ادامه معامله ندارد، سفارش‌های تطبیقی ​​زمانی اتفاق می‌افتند که یک کارگزار سفارش خرید و فروش را از دو سرمایه‌گذار مختلف دریافت می‌کند که  هر دو قیمت یکسانی را فهرست می‌کنند. بسته به مقررات محلی، معاملات از این نوع ممکن است مجاز باشند، زیرا هر سرمایه‌گذار علاقه خود را برای تکمیل معامله در نقطه قیمت مشخص اعلام کرده است. این ممکن است برای سرمایه‌گذارانی که اوراق بهادار با نوسان شدید معامله می‌کنند مرتبط باشد، جایی که ارزش ممکن است در مدت زمان کوتاهی به‌ طور چشمگیری تغییر کند.

کراس ترید بحث برانگیز هستند زیرا ممکن است اعتماد به بازار را تضعیف کنند. در حالی که برخی از معاملات متقابل از نظر فنی قانونی هستند، به سایر فعالان بازار فرصتی برای تعامل با آن سفارش ها داده نشد. شرکت‌کنندگان بازار ممکن است می‌خواستند با یکی از آن سفارش‌ها تعامل داشته باشند، اما این فرصت به آنها داده نشد زیرا معامله خارج از بورس اتفاق افتاد. نگرانی دیگر این است که می توان از یک سری معاملات متقابل برای “Painting the Tape” استفاده کرد، که نوعی دستکاری غیرقانونی بازار است که به موجب آن بازیگران بازار تلاش می کنند تا با خرید و فروش آن در بین خود بر قیمت اوراق بهادار تاثیر بگذارند تا ظاهر معاملات قابل توجهی ایجاد کنند.

منبع: investopedia.com