تفاوت اسپرد ثابت و شناور

تفاوت اسپرد ثابت و شناور: اسپرد شکاف بین قیمت پیشنهادی و قیمت فروش یک اوراق بهادار است. به عبارت دیگر، اسپرد به تفاوت در یک موقعیت معاملاتی – بین یک موقعیت فروش (سمت فروش) و یک موقعیت خرید (سمت خرید) اشاره دارد. اساساً اسپرد به تفاوت بین دو قیمت، بازده یا نرخ اشاره دارد.

در اعطای وام، اسپرد به هزینه ای اطلاق می شود که وام گیرنده به طور متوسط ​​بالاتر از نرخ یک وام می پردازد. به عنوان مثال، اگر نرخ بهره اصلی 6 درصد باشد، وام گیرنده اعتباری با نرخ 8 درصد دریافت می کند. بنابراین، اسپرد 3٪ است. در همین حال، در پذیره نویسی، اسپرد به تفاوت بین هزینه ای که پذیره نویس برای خرید یک اوراق بهادار می پردازد و قیمتی که پذیره نویس اوراق بهادار را به عموم می فروشد، اطلاق می شود.

دو نوع اسپرد در بازار مالی وجود دارد: اسپرد ثابت و اسپرد شناور. اسپرد ثابت تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواستی است که با وجود تغییر قیمت ها ثابت می ماند. از سوی دیگر، اسپرد شناور تفاوت بین قیمت پیشنهادی و تقاضا است که در یک محدوده در نوسان است و معمولاً از پویایی بازار پیروی می کند. در ادامه با سایت چارت گجت همراه باشید تا تفاوت اسپرد ثابت و شناور را بررسی کنیم.

تریدرهای فارکس قادر به ارائه اسپرد ثابت و یا شناور هستند. از آنجایی که هر دو مزایا و معایب خود را دارند،مقایسه تفاوت اسپرد ثابت و شناور را دنبال کنید تا انتخاب کنید کدام یک برای شما بهترین است.

خواندن مطلب مرتبط: خرید بهترین ربات فارکس

۵ تفاوت اسپرد ثابت و شناور

۱. محدوده پیشنهاد و درخواست

اسپرد ثابت نشان می دهد که تفاوت بین قیمت پیشنهادی و تقاضای اوراق بهادار در شرایط تغییر شرایط بازار ثابت باقی می ماند. به عنوان مثال، اسپرد EURUSD با وجود اینکه شرایط بازار در نوسان است، به عنوان 2 ثابت خواهد شد.

در مقابل، اسپرد شناور نشان می‌دهد که تفاوت بین قیمت پیشنهادی و تقاضای یک اوراق بهادار هر از گاهی در نوسان است. نوسان اسپرد بیشتر به شرایط بازار بستگی دارد، به ویژه در زمان انتشار اخبار با تاثیر بالا که در آن اسپرد می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد.

۲. مدل های کارگزاری

بازارسازان اسپرد ثابتی را مطابق با سفارشات مشتریان خود به موقعیت ها ارائه می دهند. آنها می توانند قیمت گذاری کنترل شده را با اسپردهای ثابت ارائه دهند زیرا قبلاً از طریق میز معاملات خود “داخلی” را فرض کرده اند.

در همین حال، سازندگان بازار اسپردهای شناور را ارائه می دهند زیرا این ویژگی در کارگزاری های میز غیر معاملاتی است. محدوده پیشنهاد و تقاضا منوط به تغییرات شرایط بازار، نوسانات و… است. در سطح کارگزاران اصلی یا بازار بین بانکی، ارائه دهندگان نقدینگی زیادی وجود دارند که اسپردهای متفاوتی را برای هر اوراق بهادار ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: سفارش ساخت ربات معامله گر 

۳. هزینه های اجرا

هزینه اجرا شکاف بین قیمت اجرایی یک اوراق بهادار و قیمتی است که در صورت عدم معامله باید وجود داشته باشد. در قوانین نرخ های ثابت، تریدر ها می توانند قبل از انجام معامله، هزینه های خود را بشمارند. اما، در قوانین نرخ های شناور، تریدر ها باید تغییرات اسپرد ناگهانی را جذب کنند. بنابراین، اسپرد شناور می تواند منجر به هزینه های اجرایی بالاتری برای تریدر ها نسبت به اسپردهای ثابت شود.

۴. سرمایه مورد نیاز

تریدر هایی که از اسپرد ثابت یا اسپرد شناور استفاده می کنند سناریوهای مختلفی دارند. به عنوان مثال، تریدر ها با اسپرد ثابت معمولاً در کوتاه مدت معامله می کنند و از سرمایه آنها بیش از 9999 دلار استفاده نمی کنند. در مقابل، تریدر هایی که از اسپرد شناور استفاده می‌کنند معمولاً در بلندمدت معامله می‌کنند و از سرمایه بیش از 10000 دلار استفاده می‌کنند. هدف آنها افزایش سرمایه است در حالی که تریدر های اسپرد ثابت تمایل دارند موقعیت های کوتاه مدت با سود کمتر را در اولویت قرار دهند.

۵. تأثیر بر سبک های معاملاتی

برخی از سبک های معاملاتی در معاملات فارکس مانند اسکالپینگ، معاملات روزانه، معاملات نوسانی و معاملات موقعیتی وجود دارد. تفاوت مشترک بین این سبک ها عمدتاً به مدت معاملات بستگی دارد.

اسکالپینگ به معاملاتی معمولاً کوتاه مدت اشاره دارد که می‌تواند در طول معاملات یک روزه به طور همزمان با تعدادی موقعیت مقابله کند. معاملات روزانه به یک استراتژی اشاره دارد که بر عملکرد قیمت بازار درون روز سرمایه گذاری می کند. برای معاملات نوسانی ، حرکات قیمت تاکید زیادی بر تحلیل دارد زیرا هدف کلی به حداکثر رساندن سود از نوسانات قیمت است.

در همین حال، تحقیقات بنیادی نقش مهمی در معاملات موقعیت دارد زیرا استراتژی بر تجزیه و تحلیل تصویر بزرگ متکی است و معمولاً منجر به حفظ موقعیت برای هفته ها و حتی ماه ها می شود. تریدر ها موقعیت کمتر نگران اخبار روز و نوسانات کوتاه مدت هستند، مگر اینکه بر دیدگاه بلندمدت موقعیت آنها تأثیر بگذارند. اساسا، تریدر ها موقعیت به صورت منفعلانه با کمتر از 10 معامله در سال ترید می کنند.

با بررسی تفاوت اسپرد ثابت و شناور و بر اساس ویژگی های ذکر شده در سبک های معاملاتی، اسپرد شناور معمولاً بیشترین کاربرد را برای اسکالپینگ و معاملات روزانه دارد. در همین حال، اسپرد ثابت برای معاملات نوسانی و معاملات موقعیتی مناسب تر است، زیرا هر دو به ثبات اسپرد نیاز دارند تا موقعیت ها در میان مدت و بلندمدت کار کنند. هر استراتژی را که انتخاب کنید، قبل از امتحان کردن آن برای تجارت زنده ، ضروری است که آن را در یک حساب دمو فارکس تمرین کنید.

منبع:brokerxplorer.com