مزایا و معایب سیستم های تریدینگ خودکار

مزایا و معایب سیستم های تریدینگ خودکار: سیستم تریدینگ خودکار به عنوان سیستم‌های تریدر مکانیکی، معاملات الگوریتمی، معاملات خودکار یا معاملات سیستمی نیز شناخته می‌شوند، به تریدرها اجازه می‌دهند تا قوانین خاصی را برای ورود و خروج تجاری ایجاد کنند که پس از برنامه‌ریزی، می‌توانند به طور خودکار از طریق رایانه اجرا شوند. در واقع، پلتفرم های مختلف گزارش می‌دهند که 70 تا 80 درصد یا بیشتر از سهام معامله شده در بورس‌های آمریکا از سیستم‌های تریدر خودکار می‌آیند.

تریدر ها و سرمایه گذاران می توانند قوانین دقیق ورود، خروج و مدیریت پول را به سیستم های تریدر خودکار تبدیل کنند که به رایانه ها اجازه می دهد معاملات را اجرا و نظارت کنند. یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های اتوماسیون استراتژی این است که می‌تواند بخشی از احساسات تجارت را از بین ببرد، زیرا معاملات به طور خودکار پس از برآورده شدن معیارهای خاص انجام می‌شوند.

قوانین ورود و خروج تجارت می تواند بر اساس شرایط ساده ای مانند متقاطع میانگین متحرک باشد یا می تواند استراتژی های پیچیده ای باشد که کاربر نیاز به درک جامع از زبان برنامه نویسی پلتفرم خاص تریدر دارد. آنها همچنین می توانند بر اساس تخصص یک برنامه نویس واجد شرایط باشند.

سیستم‌های تریدر خودکار معمولاً نیاز به دسترسی مستقیم استفاده از نرم افزار مرتبط با کارگزار دارند و هر قانون خاص باید به زبان اختصاصی آن پلتفرم نوشته شود. برای مثال پلتفرم TradeStation از زبان برنامه نویسی EasyLanguage استفاده می کند. از سوی دیگر، پلتفرم NinjaTrader از NinjaScript استفاده می کند. شکل زیر نمونه ای از یک استراتژی خودکار را نشان می دهد که سه معامله را در طول یک جلسه تریدر آغاز کرده است.

در سایت چارت گجت با ما همراه باشید.

سیستم های معاملاتی خودکار: مزایا و معایب

ایجاد “قوانین” تریدر

برخی از پلتفرم های تریدر دارای «جادوگران» استراتژی سازی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند فهرستی از شاخص‌های فنی رایج در دسترس انتخاب کنند تا مجموعه‌ای از قوانین را بسازند که می‌توانند به طور خودکار معامله شوند. به عنوان مثال، کاربر می تواند ثابت کند که یک معامله موقعیت خرید زمانی وارد می شود که میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه در نمودار پنج دقیقه ای یک ابزار تریدر خاص عبور کند. کاربران همچنین می‌توانند نوع سفارش (مثلاً بازار یا محدودیت) و زمانی که معامله آغاز می‌شود (مثلاً در بسته شدن نوار یا باز شدن نوار بعدی) را وارد کنند یا از ورودی‌های پیش‌فرض پلتفرم استفاده کنند.

با این حال، بسیاری از تریدرها، شاخص ها و استراتژی های سفارشی خود را برنامه ریزی می کنند. آنها اغلب از نزدیک با برنامه نویس برای توسعه سیستم همکاری می کنند. در حالی که این معمولاً به تلاش بیشتری نسبت به استفاده از جادوگر پلتفرم نیاز دارد، انعطاف پذیری بسیار بیشتری را امکان پذیر می کند و نتایج می تواند پاداش بیشتری داشته باشد. درست مانند هر چیز دیگری در دنیای تجارت، متاسفانه هیچ استراتژی سرمایه گذاری کاملی وجود ندارد که موفقیت را تضمین کند.

برای دریافت سیستم هوشمند اختصاصی برای سود بیشتر می توانید به صفحه سفارش اکسپرت مراجعه کنید.

پس از ایجاد قوانین، رایانه می‌تواند بازارها را برای یافتن فرصت‌های خرید یا فروش بر اساس مشخصات استراتژی تریدر زیر نظر بگیرد . بسته به قوانین خاص، به محض ورود به معامله، هر گونه سفارش برای توقف ضررهای حفاظتی، توقف های انتهایی و اهداف سود به طور خودکار ایجاد می شود. در بازارهایی که به سرعت در حال حرکت هستند، این ثبت سفارش آنی می تواند به معنای تفاوت بین ضرر کوچک و ضرر فاجعه بار در صورت حرکت معامله علیه معامله گر باشد.

مزایای سیستم های خودکار

فهرست طولانی از مزایای داشتن یک کامپیوتر برای نظارت بر بازارها برای فرصت های تریدر و اجرای معاملات وجود دارد، از جمله:

به حداقل رساندن احساسات

سیستم های تریدر خودکار احساسات را در طول فرآیند معامله به حداقل می رساند. با کنترل احساسات، معامله گران معمولاً زمان آسان تری برای پایبندی به برنامه دارند. از آنجایی که پس از رعایت قوانین تجارت، سفارش‌های تجاری به طور خودکار اجرا می‌شوند، تریدر ها نمی‌توانند تردد کنند یا معامله را زیر سوال ببرند. علاوه بر کمک به معامله گرانی که از “pull the trigger” می ترسند، معاملات خودکار می تواند کسانی را که مستعد معامله بیش از حد هستند محدود کند. مزایا و معایب سیستم های تریدینگ خودکار

بک تست

بک تست قواعد تریدر را برای داده های تاریخی بازار اعمال می کند تا بقای ایده را تعیین کند. هنگام طراحی سیستمی برای معاملات خودکار، همه قوانین باید مطلق باشند و جایی برای تفسیر نداشته باشند. کامپیوتر نمی تواند حدس بزند و باید دقیقا به آن گفته شود که چه کاری انجام دهد. معامله گران می‌توانند این مجموعه‌های دقیق قوانین را در نظر بگیرند و قبل از ریسک کردن پول در تریدر زنده، آنها را بر روی داده‌های تاریخی آزمایش کنند. بک آزمایی دقیق به معامله گران اجازه می‌دهد تا یک ایده تریدر را ارزیابی و تنظیم کنند، و انتظار سیستم را تعیین کنند.

حفظ نظم و انضباط

از آنجایی که قوانین تجارت برقرار است و اجرای معاملات به صورت خودکار انجام می شود، نظم و انضباط حتی در بازارهای بی ثبات حفظ می شود. نظم و انضباط اغلب به دلیل عوامل احساسی مانند ترس از ضرر یا تمایل به کسب سود بیشتر از یک معامله از بین می رود. معاملات خودکار کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که نظم و انضباط حفظ می شود. علاوه بر این، “pilot error” به حداقل می رسد. به عنوان مثال، اگر سفارش خرید 100 سهم به اشتباه به عنوان دستور فروش 1000 سهم وارد نشود.

یکی از بزرگترین چالش ها در تجارت، برنامه ریزی برای معامله و معامله طرح است. حتی اگر یک طرح تریدر پتانسیل سودآوری را داشته باشد، معامله گرانی که قوانین را نادیده می‌گیرند، انتظاراتی را که سیستم داشت تغییر می‌دهند. چیزی به نام طرح تریدر وجود ندارد که 100% مواقع برنده باشد. بالاخره باخت بخشی از بازی است. اما ضرر می‌تواند از نظر روانی آسیب زا باشد، بنابراین معامله‌گری که دو یا سه معامله متوالی بازنده دارد، ممکن است تصمیم بگیرد که معامله بعدی را رد کند. اگر این معامله بعدی برنده بود، معامله‌گر قبلاً هر انتظاری را که سیستم داشت از بین برده است. سیستم های تریدر خودکار به معامله گران این امکان را می دهد که با معامله طرح به ثبات دست یابند.

بهبود سرعت ورود سفارش

از آنجایی که رایانه‌ها بلافاصله به شرایط متغیر بازار پاسخ می‌دهند، سیستم‌های خودکار می‌توانند به محض برآورده شدن معیارهای تجاری، سفارش‌ها را تولید کنند. ورود یا خروج از معامله چند ثانیه زودتر می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه معامله ایجاد کند. به محض وارد شدن یک موقعیت، تمام سفارشات دیگر به طور خودکار تولید می شوند، از جمله ضررهای توقف حفاظتی و اهداف سود. بازارها می توانند به سرعت حرکت کنند.

تنوع بخشیدن به تجارت

سیستم های تریدر خودکار به کاربر این امکان را می دهد که چندین حساب یا استراتژی های مختلف را در یک زمان معامله کند. این پتانسیل را دارد که ریسک را بر روی ابزارهای مختلف پخش کند و در عین حال پوششی در برابر موقعیت های از دست رفته ایجاد کند. کاری که انجام آن برای انسان بسیار چالش برانگیز است، به طور موثر توسط یک کامپیوتر در چند میلی ثانیه اجرا می شود. کامپیوتر قادر است فرصت های تریدر را در طیف وسیعی از بازارها اسکن کند، سفارش ها را تولید کند و معاملات را نظارت کند.