سیگنال کپی ترید

سیگنال کپی ترید برای افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، بسیار کمک‌کننده است. در این روش از سیگنال‌های خرید یا فروش دیگران، کپی‌برداری می‌شود تا ضررهای احتمالی به حداقل برسد. این روش برای افراد مبتدی در بازار ارز دیجیتال، بسیار کاربردی است. در این مطلب قصد داریم با این سیگنال و نحوه عملکرد آن به طور کامل آشنا شویم.

سیگنال کپی ترید چیست؟

یکی از استراتژی‌های معاملاتی در بازار ارز دیجیتال، استفاده از کپی تریدینگ است. اغلب افرادی که به تازگی وارد این بازار می‌شوند، برای خرید و فروش ارز دیجیتال تجربه کافی ندارند. در نتیجه ممکن است معاملاتی را انجام دهند که در نهایت به ضررشان تمام شود. در چنین شرایطی استفاده از سیگنال کپی می‌تواند کار را برای معامله‌گران آسان کند. 

سیگنال کپی ترید چیست؟

در این روش، معامله‌گرانی که آماتور و مبتدی هستند از عملکرد معامله‌گران ماهر و باتجربه، کپی‌برداری می‌کنند و عینا همان عملکرد را به کار می‌گیرند. در نتیجه به جای صرف وقت برای یادگیری تکنیک‌های معامله، تحلیل‌ تکنیکال و رفتار بازار، فقط از رفتار معامله‌گران حرفه‌ای تقلید می‌شود.

به طور کلی سیگنال‌دهی در کپی ترید به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می‌شود که هر یک مزایا و معایبی دارند. در ادامه عملکرد این سیگنال را در روش دستی و اتوماتیک بررسی می‌کنیم:

کپی تریدینگ به روش دستی

در این روش تریدها معاملات دیگران را به صورت دستی کپی می‌کنند. برای استفاده از این روش، تریدر باید بر بازار نظارت داشته باشد و تصمیم‌های خود را به طور دستی اجرا کند. معامله‌گر برای اجرای این روش باید تجربه و دانش کافی داشته باشد تا بتواند بر معاملات خود کنترل لازم را داشته باشد. این روش به تمرکز، دانش و زمان زیادی نیاز دارد.

کپی تریدینگ به روش اتوماتیک

عملکرد سیگنال کپی ترید در این روش به‌گونه‌ای است که به صورت اتوماتیک، امکان کپی کردن معاملات دیگران را فراهم می‌کند. در واقع معاملات دیگران با استفاده از نرم‌افزار یا سیستم خاصی در حساب کپی‌کننده، اجرا می‌گردد. این روش بسیار محبوب است به دلیل اینکه یک معامله‌گر می‌تواند تنطیمات خود را مشخص کند و با استفاده از آن معاملات دیگران را به صورت اتوماتیک کپی کند. با این کار در وقت افراد صرفه‌جویی می‌شود و معاملات موثرتری نیز انجام می‌شود.

مزایا و معایب کپی تریدینگ

مزایا و معایب کپی تریدینگ

در ادامه بحث، به بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ می‌پردازیم. یکی از بارزترین مزایای کپی تریدینگ، عدم نیاز به دانش تریدینگ است. در واقع با استفاده از این روش افرادی که به بازارهای ارز دیجیتال آشنایی ندارند نیز می‌توانند در این بازار فعال باشند و معاملات پر سودی انجام دهند. شفافیت این روش نیز بسیار بالا است به طوری که عملکرد هر یک از ارائه‌دهندگان را بررسی کرد و برد و باخت هر تریدرها را مشاهده کرد. همچنین با استفاده از این روش معامله‌گر می‌تواند میزان ریسک هر معامله را نیز کنترل کند.

از بزرگترین معایب کپی تریدینگ می‌توان به وابستگی آن به عملکرد دیگر معامله‌گران اشاره کرد. در این روش به طور مستقیم از معامله دیگر افراد کپی می‌شود و این یعنی سود یا زیان عملکرد آن‌ها در معاملات شما نیز به وجود می‌آید. همچنین در کپی ترید فارکس، ریسک‌های پیش‌بینی نشده‌ای وجود دارد که می‌تواند معامله را تحت تاثیر قرار دهد.

ویژگیهای بهترین سیگنال دهنده‌ها

در حال حاضر کانال‌ها و سیگنال‌دهند‌گان زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند اما همه آن‌ها مناسب نیستند و در برخی موارد ممکن است با سیگنال‌دهی اشتباه، سرمایه افراد را نیز به خطر بیندازند. در این بین برای بهره‌مند شدن از بهترین سیگنال کپی ترید باید منبعی را انتخاب کرد که در کنار هر سیگنال، دلایل خروج یا ورود را نیز به طور شفاف بیان می‌کند و به طور تخصصی در این حوزه تحلیل انجام می‌دهد.

در این نوع منابع، امکان دسترسی به سیگنال‌های گذشته وجود دارد و می‌توان نتایج تحلیل‌های قبلی را به راحتی بررسی کرد. کانال‌های کلاهبرداری امکان دسترسی به سیگنال‌های گذشته را فراهم نمی‌کنند. همچنین با استفاده از عملیات بامپ و دامپ، سود بالایی برای خود کسب می‌کنند و سرمایه مخاطبان خود را از بین می‌برند. بنابراین باید در انتخاب سیگنا‌ل‌دهنده، دقت کافی داشته باشید و فقط از منابع و کانال‌های معتبر استفاده کنید.

سیگنال کپی ترید در سایت MQL5

سیگنال کپی ترید در سایت MQL5

یکی از سایت‌های معتبر برای کپی تریدینگ سایت MQL5 است. با استفاده از این سایت می‌توان شاخص‌های اختصاصی و ربات‌های معاملاتی ایجاد کرد و کارهای تکراری را به طور خودکار انجام داد. این سایت با ویژگی‌های معاملاتی پیشرفته خود امکان اجرای سفارشات لیمیت، مدیریت ریسک و حد ضرر را برای کاربر فراهم کرده است. در نتیجه با استفاده از آن، معاملات با دقت بیشتری انجام می‌شود. در کنار تمامی این امکانات، سایت MQL5 قابلیت کپی ترید نیز دارد که برای استفاده از آن نیاز به تهیه اشتراک معامله‌گر حرفه‌ای است.

روش جستجوی سیگنال‌هایMQL5

برای استفاده از سیگنال‌های سایت MQL5 ابتدا باید در این سایت یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری، یک رمز به ایمیل‌تان ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت پسورد وارد کنید و روی دکمه Activate Account کلیک کنید. پس از ورود به اکانت خود روی سربرگ signals کلیک کنید تا وارد بخش سیگنال کپی ترید شوید.

دو بخش با نام‌های Trader4 و Trader5 دیده می‌شود که در هر کدام تعدادی ارائه‌کننده سیگنال دیده می‌شود. می‌توانید در سیگنال‌ها جستجو کنید و Statement ‌های مختلف را بر اساس معیارهای مختلف بررسی کنید. اگر بر روی هر سیگنال کلیک کنید، مشخصات آن به طور کامل نمایش داده می‌شود. با این کار می‌توان سیگنال را دقیق‌تر بررسی کرد.

برخی از نکات مهم در انتخاب بهترین سیگنال کپی ترید

  • معمولا سیگنال‌هایی که چندین مشترک دارند، بیشتر قابل اعتماد هستند.
  • پوزیشن‌های باز با ضرر زیاد در سیگنال نباشد.
  • دقت کنید بالانس حساب خیلی زیاد نباشد.
  • بهتر است در معاملات سیگنال، حد ضرر وجود داشته باشد.
  • در سه ماه گذشته به اندازه کافی معامله انجام شده باشد.
  • آخرین باری که ترید انجام گرفته است، نزدیک باشد.
  • مقدار Worst Trade زیاد نباشد.

کلام آخر

در این مطلب با کپی تریدینگ و مفاهیم آن به طور کامل آشنا شدیم. با استفاده از این سیگنال می‌توانید معاملات بهتری در بازار ارز دیجیتال انجام دهید و ریسک معاملات خود را به طور قابل‌توجهی مدیریت کنید. تجربه شما در مورد استفاده از سیگنال‌های کپی ترید چیست؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.