هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر

معامله‌های ارز دیجیتال و ترید به عوامل مختلفی وابسته بوده و از این رو یکی از معاملات پر چالش است. حتی حرفه‌ای‌ترین تریدر‌ها نیز به دلیل غلبه احساسات انسانی متحمل ضرر‌های هنگفت خواهند شد. برخی از ویژگی‌های بازار ارز‌های دیجیتال از قبیل عدم محدودیت زمانی باعث شده تا استفاده از ربات‌های مخصوص برای ترید اتوماتیک بسیار محبوب شود. ویژگی این ربات‌ها از قبیل انضباط و عدم وجود احساسات باعث شده تا بهتر بتوانند طبق الگوریتم معاملات را انجام دهند. در ادامه به ربات‌های تریدر ارز دیجیتال پرداخته و نحوه کار این ربات‌ها و چگونگی استفاده از هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر را نیز توضیح خواهیم داد.

منظور از ربات تریدر چیست؟

منظور از ربات تریدر یک برنامه نرم‌افزاری است که می‌تواند به صورت خودکار به ثبت سفارش‌های خرید و فروش رمز ارز در صرافی‌های مختلف بپردازد. توسعه این نرم‌افزار از طریق پلتفرم‌های ارائه دهنده بوده و پارامتر‌های پیش فرض نیز توسط آن‌ها فعال می‌شود. این ربات‌ها می‌توانند با توجه به سلیقه مشتری شخصی‌سازی شده و پارامتر‌ها و قوانین مختلفی را بپذیرند. در صورت خرید یک ربات تریدر می‌توانید پیش از استفاده‌آن را تست کرده و پارامتر‌های آن را به صورت شخصی درآورید. مزایای استفاده از ربات تریدر هوش مصنوعی بسیار زیاد بوده و می‌توان از آن در زمان‌های خاص برای خرید و فروش در معامله استفاده کرد.

مهم ترین قابلیت های هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر

مهم‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر

ربات‌های معامله‌گر به عنوان نوعی پلتفرم معاملاتی قدرتمند به انجام معامله به شکلی سودآور به تریدر‌ها کمک می‌کنند. الگوریتم‌های پیشرفته در این ربات‌ها می‌توانند تحلیل‌ها و فرصت‌های معاملاتی را روی تمام جفت ارز‌ها انجام دهند. از ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ربات تریدر هوشمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان تحلیل همزمان روی جفت ارز‌ها
  • امکان شناسایی الگو‌های قیمتی در بازار
  • امکان پیش‌بینی قیمت از طریق تحلیل داده و جریان قیمت‌ها
  • استفاده از استراتژی‌های مدیریت ریسک با هوش مصنوعی و حفاظت از سرمایه
  • امکان تنظیم پارامتر‌های معاملاتی مطابق با نیاز تریدر‌ها و افزایش بازده ربات های معامله گر
  • امکان اتصال به دیگر بروکر‌ها

نحوه عملکرد هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر

در مورد عملکرد ربات‌ ارز دیجیتال باید گفت این ربات‌ها بیش از همه چیز، به تجزیه و تحلیل ارز‌های دیجیتال پرداخته و الگوریتم‌هایی از قبل مشخص شده را برای خرید و فروش به کار می‌گیرند. با توجه به نحوه عملکرد ربات معامله‌گر، آن‌ها امکان خرید و فروش ارز‌های دیجیتال و دارایی‌های مالی را دارند. بدین ترتیب امکان استفاده از هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر برای دریافت سود از نوسانات قیمتی مربوط به رمز ارز‌ها وجود دارد.  فعالیت این ربات‌های معامله‌گر با توجه به داده‌های منطقی موجود بوده و می‌توانند با توجه به اتفاقات روز از خود واکنش نشان دهند.

استراتژیهای هوش مصنوعی در فارکس

این استراتژی‌ها توسط الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای پیش‌بینی حرکت قیمت ایجاد می‌شوند. استفاده از ربات‌های معاملاتی از نوع هوش مصنوعی نشان از پیشرفت تکنولوژی در بخش‌های مالی داشته و امکان انجام فعالیت‌های مالی از طریق برنامه‌های هوشمند را فراهم کرده است.

استراتژیهای هوش مصنوعی در فارکس

در حال حاضر استراتژی معاملاتی با هوش مصنوعی امکان بهره‌گیری از این فناوری را برای افزایش بازده معاملاتی فراهم کرده است. از جمله استراتژی‌های معاملاتی با هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استراتژی معاملاتی مبتنی بر تحلیل تکنیکال پیش‌بینی حرکات آینده بازار
  • استراتژی مبتنی بر تحلیل بنیادی برای ارزیابی وضعیت مالی و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری طولانی مدت
  • استراتژی معاملاتی از نوع یادگیری تقویتی برای آموزش مدل طی تعامل مستقیم با بازار و بهینه سازی استراتژی‌ها به طور مداوم

معایب استفاده از هوش مصنوعی در بازار مالی

  • نمی‌توان به هر ربات تریدری اعتماد کرد. بنابراین بهتر است اطلاعات و داده‌های خصوصی حساب کاربری مربوط به صرافی ارز دیجیتال یا کیف پول در اختیار ربات‌های غیر قابل اعتماد قرار داده نشود.
  • برخی از ربات‌های معامله‌گر امکان پشتیبانی از انواع استراتژی‌ها را نداشته و ممکن است شامل بهترین استراتژی مناسب نباشند.
  • فعالیت ربات‌های تریدر طبق یک الگوریتم طراحی شده قبلی بوده و ممکن است نتوانند با بازار و تغییرات هر روزه آن هماهنگ شوند.
  • ربات‌های تریدر با وجود سابقه خوب در بازار‌های مالی هنوز امکان هماهنگی کامل و بدون عیب و نقص را با بازار رمز ارز‌ها ندارند.

روش به کارگیری هوش مصنوعی در فارکس

برای اینکه بتوانید استراتژی معاملاتی را به صورت خودکار انجام دهید بهتر است از هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر مناسب برای آن استفاده کنید. انتخاب یک ربات هوش مصنوعی برای فارکس با چالش‌ها و معایبی نیز همراه خواهد بود. مراحل استفاده از هوش مصنوعی در فارکس به شرح زیر است.

  • اطلاعات مربوط به ربات‌های فارکس باید به دقت بررسی شده و همچنین مشخصات تکنیک‌های مدیریت ریسک و استراتژی‌ها نیز باید نظارت شوند.
  • در صورت انتخاب ربات مناسب باید شخصی‌سازی آن انجام گرفته و اقدام به روز‌رسانی‌های لازم کنید.
  • در زمان استفاده از ربات باید علاوه بر مدیریت ریسک مناسب دوره‌های بازگشت را نیز مورد استفاده قرار داده و سپس عملکرد ربات را در آن‌ها ارزیابی کنید.
  • نظارت و مدیریت در عملکرد ربات هوشمند تریدر با تغییر تنظیمات و استراتژی‌ها انجام شود.
  • به روز‌رسانی‌های لازم روی ربات با توجه تغییرات بازار و نوسانات آن صورت گیرد.
  • نسبت به امنیت و پشتیبانی ربات اطمینان حاصل کرده و برای کار از منابع معتبر بهره بگیرید.
  • Forex Fury دارای تنظیمات قابل تغییر

حرف آخر

ربات تریدر امکان انجام معاملات به صورت خودکار را برای کاربران فراهم کرده است. افرادی که تجربه و زمان کافی برای کسب درآمد از این بازار را ندارند می‌توانند از هوش مصنوعی و رباتهای معامله گر فارکس استفاده کنند. این ربات می‌تواند نقاط ورود به معامله و خروج از آن را شناسایی کرده و این معاملات را به صورت اتوماتیک و خودکار به عنوان تریدر خودکار و هوشمند از سوی شما اجرا کند. در این مطلب اطلاعاتی مبنی بر  ربات‌های معامله‌گری فارکس ارائه شد. با انتخاب بهترین ربات‌ها می‌توانید از مزایای آن‌ها نیز بهره‌مند شوید. با این حال باید توجه داشته باشید استفاده از این ربات‌ها تضمینی برای کسب سود نبوده و مسئولیت استفاده از آن‌ها نیز بر عهده افراد مصرف‌کننده است.