کپی ترید با هوش مصنوعی

منظور از ترید همان مبادله یا خرید و فروش دارایی در بازار‌های مالی از قبیل بورس، کریپتو و بازار فارکس است که در آن تریدر‌ها با استفاده از تجربه و دانش علمی خود، به معامله می‌پردازند. در این بین امکان استفاده از هوش مصنوعی و رباتهای معامله‌ گر برای ترید وجود دارد تا بتوان به درآمد دلاری و سود بیشتر رسید. پلتفرم‌های مختلفی برای ترید با هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند با تقلید از تصمیمات و رفتار‌های یک سرمایه‌گذار دیگر به کسب سود در این بازار سرمایه کمک کنند. در ادامه به بررسی کامل درآمد دلاری کپی ترید با هوش مصنوعی و به کارگیری ربات‌ تریدر هوش مصنوعی و پلتفرم‌های مختلف‌ خواهیم پرداخت.

منظور از کپی ترید با هوش مصنوعی چیست؟

در حال حاضر امکان استفاده از بهترین ابزار‌ها و پلتفرم‌های هوش مصنوعی برای ترید وجود دارد. برای به کارگیری کپی ترید می‌توان از طریق پلتفرم‌های تجاری الکترونیکی، تصمیمات و یا عملکرد مربوط به یک سرمایه‌گذار دیگر را به صورت اتوماتیک و خودکار به عنوان الگو در نظر گرفت. این روش برای افراد تازه کار و یا کسانی که تجربه کافی در بازار سرمایه ندارند، روش مناسبی خواهد بود. همچنین این روش یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری محبوب محسوب می‌شود. اما باید توجه داشت که هیچگونه ضمانتی برای سودآوری آن وجود ندارد.

منظور از کپی ترید با هوش مصنوعی چیست؟

در برخی کشور‌ها محدودیت‌های قانونی برای این روش و دریافت سود کپی ترید در نظر گرفتند. زیرا آن را یک فعالیت تجاری غیرمجاز می‌دانند. البته استفاده از این روش به تجربه سرمایه‌گذاری افراد و یا شرایط شخصی آن‌ها بستگی داشته و نمی‌تواند به عنوان تنها روش سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار بگیرد.

کپی ترید فارکس

روش مربوط به کپی تریدینگ در هر پلتفرمی به شکلی متفاوت اجرا می‌شود. اما در همه آن‌ها موضوع اصلی یکسان است. در واقع در این روش اغلب یک معامله‌گر با تجربه انتخاب شده و تمامی اقدامات او در معاملات کپی می‌شود. دیگر وظایف در این معاملات بر عهده پلتفرم بوده و به طور خودکار می‌تواند تمامی اقدامات مربوط به معاملات را از روی معامله‌گر با تجربه انتخاب شده، کپی کند.

بنابراین‌ نیاز به یک نرم‌افزار و یک معامله‌گر با تجربه خواهید داشت. کلیه پلتفرم‌های کپی تریدینگ مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و قادر هستند به شکل خودکار کلیه استراتژی‌های معاملاتی را کپی کنند. همچنین در برخی از آن‌ها امکان انتخاب چندین معامله‌گر در کپی ترید با هوش مصنوعی نیز وجود دارد.

مزایای کپی ترید با هوش مصنوعی

ویژگی‌های کپی ترید با کمک ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی باعث شده است تا افراد به فکر انجام معاملات از این طریق باشند. این روش دارای مزایای بسیار بوده و می‌تواند برای افراد مبتدی و تازه وارد به بازار سرمایه مورد استفاده قرار بگیرد. از جمله مزیت‌های کپی تریدینگ‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یک روش‌ایده‌آل و مناسب برای مبتدیان و افراد تازه وارد
  • کمک به افزایش دانش علمی برای ورود و حضور در بازار ارز‌های دیجیتال
  • ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری
  • ایجاد راحتی و اطمینان خاطر در انجام معاملات و سرمایه‌گذاری‌ها
  • امکان صرفه‌جویی در هزینه و وقت با استفاده از کپی تریدینگ
آموزش کپی ترید با هوش مصنوعی

آموزش کپی ترید با هوش مصنوعی

اگر چه کپی تریدینگ و استفاده از آن در بازار‌های سرمایه‌گذاری به آموزش چندانی نیاز ندارد. اما باید توجه داشت برای شروع آن باید چند مرحله به شکل درست طی شود. همچنین شروع آن به دقت زیادی نیاز داشته و باید کلیه مراحل به درستی انجام شود. مراحل شروع روش کپی ترید با AI شامل مورد زیر می‌شوند:

  • انتخاب برنامه مناسب مبتنی بر هوش مصنوعی برای کپی تریدینگ
  • انتخاب یک معامله‌گر با تجربه در بازار سرمایه‌گذاری
  • خرید برنامه مورد نظر
  • اعمال نظارت کافی بر معاملات با کمک استراتژی کپی ترید

معرفی بهترین پلتفرم های کپی ترید با هوش مصنوعی

برای استفاده از این روش پلتفرم‌های متعددی معرفی شده که هر کدام از آن‌ها از قابلیت‌ها و امکانات منحصر به فردی برخوردار هستند. از جمله پلتفرم‌های معتبر و در دسترس که می‌توانند برای کاربران ایرانی نیز مورد استفاده باشند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پلتفرم های کپی ترید با هوش مصنوعی

پلتفرم eTORO برای کپی تریدینگ

کپی تریدینگ ایتورو از معروف‌ترین پلتفرم‌ها محسوب می‌شود که از آن به عنوان بنیانگذار کپی تریدینگ نیز نام می‌برند. از مهم‌ترین مزیت‌های این برنامه برای کپی ترید با هوش مصنوعی می‌توان به عدم دریافت کارمزد برای کپی تریدینگ اشاره کرد. همچنین رابط کاربری پلتفرم بسیار ساده بوده و امکان دسترسی به بیش از ۲۳۰۰ دارایی مختلف در آن فراهم شده است.

پلتفرم بای دیفای برای کپی تریدینگ

پلتفرم بعدی بای دیفای نام دارد که به عنوان یک پلتفرم آنلاین استفاده از کپی تریدینگ را برای کاربران آسان کرده است. از ویژگی‌های این پلتفرم می‌توان به پشتیبانی از ۴۳ ارز دیجیتال همراه با ۱۰۰ جفت ارز و عدم دریافت کارمزد اشاره کرد.

پلتفرم بینگ ایکس برای کپی تریدینگ

یکی دیگر از پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که برای کپی تریدینگ استفاده می‌شود، بینگ ایکس است. این پلتفرم یکی از امن‌ترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ بوده و امکان افتتاح حساب به صورت آزمایشی برای کاربران مبتدی را فراهم کرده است.

ویژگی ‌های کپی ترید با هوش مصنوعی

استراتژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی امکان پردازش حجم عظیمی از داده‌ها با سرعت بسیار بالا را داشته و می‌توانند بسیاری از فرصت‌های بازار را شناسایی کنند. به همین دلیل کپی ترید با کمک هوش مصنوعی می‌تواند همراه با ویژگی‌های منحصر به فردی باشد. مهم‌ترین ویژگی ‌های کپی ترید مبتنی بر هوش مصنوعی در ادامه آمده است.

  • امکان تجزیه و تحلیل پیشرفت داده‌ها و ساخت یک مدل‌سازی برای پیش‌بینی
  • امکان مدیریت ریسک و ارائه دستورات مربوط به توقف ضرر
  • عدم دخالت احساسات انسانی و انجام تصمیمات بر اساس الگوریتم و داده‌ها

مقایسه کپی ترید معمولی و هوش مصنوعی

  • در روش کپی ترید به صورت معمولی، برای تجزیه و تحلیل همراه با ورود به معاملات از شهود انسانی استفاده می‌شود. در حالی که در روش دیگر این کار با کمک پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی انجام خواهد شد.
  • در صورت استفاده از این روش و در نظر گرفتن چالشهای ویژگی ‌های کپی ترید با هوش مصنوعی، امکان انجام معاملات به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز وجود دارد.
  • کاربران تازه کار می‌توانند بدون دانش قبلی و به بازار‌های معاملاتی جدید وارد شوند.
  • هر دو روش، رویکردی غیر مستقیم نسبت به ورود معاملات داشته و معاملات در آن‌ها بدون در نظر گرفتن احساسات و به شکل منطقی انجام می‌شود.