فارکس چیست؟

بازار فارکس چیست؟ به بزرگترین بازار مالی دنیا که روزانه تیلیارد ها دلار پول در بازار آن جا به جا می شود و باعث موفقیت مالی بسیاری از افراد شده است، اسم این بازار فارکس نامیده می شود.

امروزه در سراسر دنیا بازار های مالی فوق العاده زیادی به وجود آمده است که می تواند باعث رسیدن به استقلال مالی میلیون ها آدم شود، بازار های مالی انواع مختلفی دارد که امروزه این بازار ها را به 2 نوع

  • بازار سنتی
  • بازار جدید و مشتقه

تقسیم بندی شده است.

بازار های سنتی کاملا مشخص است و اگر بخواهیم یک مثال دقیق و واضح از بازار سنتی بزنیم مانند بورس و اوراق قرضه کشور آمریکا می باشد که یک نمونه از بازار سنتی می باشد اما بازار جدید چیست؟

بازار فارکس چیست؟

قبل از توضیح راجب بازار فارکس باید این سوال را داشته باشید که بازار فارکس چیست؟ چه چیز هایی معامله می شود و چگونه می تواند کسب درآمد کرد؟ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت پس با سایت آموزشی بازار فارکس چارت گجت همراه باشید.

در زمان های گذشته که بازار های بورس ایجاد شده اند بازار های آتی نیز به میان آمدند و CFD و فارکس از بازار های سنتی الگو گرفته و بازار های جدید را به وجود آوردند که امروزه همه آن را به عنوان بازار فارکس می شناسند.

برای خرید پکیج آموزشی داشبورد بستن معاملات در سود و زیان فارکس هم اکنون اقدام کنید.

در صورتی که شما نیاز به مشاوره خصوصی و همچنین ساخت ربات تحلیل گر خصوصی و اختصاصی برای خودتان درخواست دارید حتما به قسمت سفارش پروژه رفته و به خرید بهترین ربات فارکس را اقدام کنید

 

بازار فارکس مخفف کلمه Foreign exchange یا تبادل ارز خارجی می باشد، در این بازار ما برابری ارزهای مختلف را می توان در برابر هم معامله کرد.

به عنوان مثال شما صد هزار یورو دارید که می خواهید به دلار تبدیل کنید. به ازاری هر یورو چه مقدار باید دلار دریافت کرد؟ پس ما نیازمند یک نرخ تبدیل یا نیازمند Exchange rate است

نرخ تبدیل یا Exchange rate چیست؟

برای نرخ تبدیل یورو به دلار شما به ازای هر یورویی که دارید 1/13 دلار به شما تعلق می گیرد که یعنی:

Exchange rate EUR/USD= 1.13
Each 1 euro= 1.13$

این موضوع به این معنا می باشد که شما 100 هزار یورو را می توانید با 113 هزار دلار تعویض کنید و این بازار فارکس بازاری می باشد که در آن تمامی برابری ارزهای مختلف را در برابر هم معامله می کنید.

طلا، نفت، شاخص بورس بزرگ دنیا مثل داوجونز، نزدک و…، کالای معاملاتی مثل: روی، نیکل، ذرت، کادمیم، مس، آب پرتقال، برنج و…، ارز دیجیتال که امروزه بسیار زیاد هستند و بسیار مورد استقبال مردم واقع شده اند و هزاران هزار سهام، ETD، اوراق قرضه و دارایی و…

بازار آتی (فیوچر) و یا بازار CFD

بازار CFD یکی از بازار های می باشد که بسیار نوظهور و جذاب است و توانسته تمامی قوانین بازار های مالی را بهم بریزد و پتانسیل خیلی فوق العاده ای دارد، شما می توانید در این بازار تمامی موارد بالا مانند طلا، نفت و… را همانند هزاران معامله گر به صورت آنلاین خرید و فروش کنید.

در مقاله بازار فارکس چیست؟ به برسی مواردی چون: بازار آتی چه ویژگی هایی دارد؟ بازار آینده (آتی) و یا بازار CFD، نرخ تبدیل یا Exchange rate چیست؟ بازار فارکس چیست؟ پرداختیم. در قسمت کامنت های این قسمت تجربه کار با بازار های فارکس را بنویسید تا دیگر دوستانی که شناخت کافی از این بازار ندارند بتوانند از تجربیات شما استفاده کنند.