بهترین ساعت ترید

بهترین ساعت ترید چه زمانی است؟ اگر شما هم از فعالان بازار ارز باشید، حتما می‌دانید که هر ساعتی برای ترید مناسب نیست. در واقع بازار فارکس نیز مانند هر بازار دیگری قوانین خاص خود را دارد که ممکن است از آن بی‌خبر باشید. به نظر شما بهترین ساعت ترید ارز دیجیتال چه زمانی است؟ چگونه و در چه زمانی می‌توان بهترین بازده و عملکرد را در بازار داشت؟ اگر چنین سوالاتی ذهن شما را هم به خود مشغول کرده است، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه بهترین ساعات ترید را مشخص کرده و خواهیم گفت که چگونه سود بیشتری از این بازار به دست آورید.

ساعات کاری بازار فارکس به چه صورت است؟

پیش از کسب اطلاعات درباره بهترین ساعت ترید، لازم است در ابتدا درباره ساعت کاری بازار فارکس صحبت کنیم. ساعت کار این بازار به صورت 24 ساعته بوده و 5 روز در هفته فعالیت دارد. لازم به ذکر است که این بازار در روزهای شنبه و یک شنبه تعطیل می‌باشد. 24 ساعته بودن بازار به این معنا نیست که شما در هر ساعت از شبانه روز امکان معامله دارید. در واقع ساعت شروع این بازار، بر اساس ساعت شروع بازار استرالیا بوده و با بسته شدن بازار نیویورک بازار به نقطه پایان خود می‌رسد.

ساعت کاری بازار فارکس

ساعت کاری بازار فارکس

در ادامه باید اشاره کرد که ساعت کاری فارکس از 30/1 دقیقه بامداد آغاز شده و تا ساعت 30/1 دقیقه بامداد روز بعد ادامه دارد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که شما به عنوان یک معامله گر در هر ساعت از شبانه روز و در هر هفت روز هفته قادر به معامله می‌باشید اما قیمت‌ها در ساعات و روزهای کاری بازار واقعی‌تر است.  بدین ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که معامله در ساعات کاری بازار، ریسک کمتر و در عین حال سود بالاتری خواهد داشت.

بهترین زمان برای ترید در بازار فارکس

اگر شما هم یک تریدر تازه کار می‌باشید و قصد داشتن معامله‎ای منطقی را دارید باید بدانید که ساعاتی که بازار بیشترین حجم معاملات را دارند، بهترین ساعت ترید می‌باشند. بیشترین حجم معاملات در بازار زمانی اتفاق می‌افتد که ساعات کار بازارهای موازی با فارکس یکی می‌شود. در این هنگام خریداران و فروشندگان بیشتری در بازار حضور دارند و تعداد معامله گران افزایش پیدا می‌کند. بیشترین حجم بازار فارکس به وقت ایران از ساعت 4 و نیم بعد از ظهر تا 8 و نیم شب است که همپوشانی زمانی دو بازار لندن و نیویورک است که بیشترین حجم معاملات را به خود اخصتاص می دهد.. خوب است بدانید ربات های معامله گر می توانند با توجه به حرکت های شدید قیمتی در این ساعات بهترین عملکرد را داشته باشند و با سرعت و دقت بالا طبق الگوریتم های از پیش تعیین شده آنها اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این ربات می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید.بهترین روز هفته برای ترید

بهترین زمان هفته برای ترید

بهترین روزهای ترید در فارکس

یکی دیگر از فاکتورهای حائز اهمیت در بازار، آشنایی با بهترین روزهای ترید در فارکس است. آیا شما هم قصد تبدیل شدن به یک تریدر موفق را دارید؟ یکی از ویژگی‌های تریدر موفق این است که می‌داند چه زمانی معامله کند و چه زمانی دست از معامله بکشد. در واقع زمان معامله به حدی اهمیت دارد که می‌تواند سود بسیار بالا و یا حتی زیان و خسارت را برایتان به بار آورد.

لازم است بدانید که این بازار در برخی از روزهای هفته بیشترین نوسان را دارد. متناسب با تصویر زیر می‌توان اظهار کرد که فارکس در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه بیشترین نوسان را دارد. آیا می‌دانستید بهترین زمان برای معامله روزهایی با بیشترین نوسان است؟ اگر در روزهای ذکر شده در بازار فارکس فعالیت کنید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. به عنوان یک تریدر موفق باید بدانید که شلوغ‌ترین زمان‌ها بهترین موقعیت برای کسب تجربه است و شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این باید بدانید که بهترین ساعت برای نوسان گیری در بازار فاکس ساعت 4 و نیم عصر الی 8 و نیم شب خواهد بود. در این بازه زمانی می‌توانید همچون معامله گران حرفه‌ای در بازارهای مالی معامله کنید. در واقع این ساعات، زمان اشتراک بازار لندن با نیویورک است و به همین دلیل ساعت مناسبی برای معامله به حساب می‌آید.

بهترین روز برای ترید

بهترین روز هفته برای ترید

آیا معامله در روز جمعه سود آور است؟

خوب است بدانید که پیش بینی قیمت ارز در روز جمعه بسیار مشکل است. در واقع روزهای پایان هفته، از جمله روزهایی است که اغلب معامله گران متحمل ضرر می‌شوند. علاوه بر این در روزهای تعطیلی به دلیل بسته شدن بانک‌ها، فعالیت بازار بسیار کم است. اگر می‌خواهید سرمایه خود را حفظ کنید، بهتر است روزهای تعطیل معامله نکنید. علاوه بر این در هنگام انتشار خبر نیز از معامله کردن اجتناب کنید تا معامله پر سودی داشته باشید.

سخن پایانی

خوب است بدانید که معامله گران حرفه‌ای برای ساعت کاری خود اهمیت زیادی قائلند و بهترین ساعت ترید را هوشمندانه انتخاب می‌کنند. همچنین ساعات کم نوسان و یا بدون نوسان برای معامله گر سودی نداشته و تنها سرمایه او را به خطر می‌اندازد. اگر شما هم به تازگی به این بازار پیوسته‌اید باید بدانید که آموزش و استفاده از مطالب مفید در این بازار اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این افراد بی‌تجربه بایستی از معامله در ساعات پر نوسان خودداری کنند زیرا فعالیت در این ساعات نیازمند تجربه بوده و ریسک بالایی دارد.

اگر شما هم یکی از تریدرهای موفق هستید، می‌توانید سیگنال‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این اقدام به یک کپی ترید متاتریدر احتیاج خواهید داشت. این سیستم کاملا شخصی بوده و جهت مدیریت کاربران طراحی شده است. اگر شما هم قصد کسب اطلاعات درباره این محصول را دارید، می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. در پایان امیدواریم که این مطلب برای معامله گران بازار فارکس مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت کامنت با کارشناسان ما به اشتراک بگذارید.