ربات های معامله گر

منظور از  اکسپرت یا ربات ها معامله گر چیست؟

ربات های معامله گر برای خرید و فروش و معامله اتوماتیک در بازار جهانی استفاده می شوند. این ربات ها با استفاده از شیوه های از قبل تعیین شده، این مراحل را انجام می دهند. اینکه ربات چگونه تشخیص می دهد که کدام یک از سهم ها را در چه زمانی بخرد و یا بفروشد در همین شیوه های از پیش تعیین شده ربات گنجانده شده است.

بطور کلی ساخت ربات های معامله گر توسط برنامه نویسان خبره صورت می گیرد و به دو صورت عمومی (رایگان) و اختصاصی (با پرداخت هزینه) ساخته می شوند. البته که شما هم میتوانید با پرداخت هزینه به برنامه نویس خبره، سفارش ساخت اکسپرت را داشته باشید.

اغلب ربات های معامله گر عمومی در حال حاضر کارایی به خصوصی ندارند و نمیتوان روی آن ها حساب ویژه ای باز کرد. کسانی که در سطح حرفه ای معامله یا خرید و فروش انجام می دهند از ربات های اختصاصی استفاده می کنند.

ربات های اختصاصی نسبت به ربات های معامله گر رایگان، بهترین عملکرد خود را دارند و قادر به این هستند تا از عملکرد معامله کنندگان حرفه ای تقلید کنند. در ادامه مقاله ربات معامله گر سایت چارت گجت با ما همراه باشید.

منظور از اکسپرت (EA) چیست؟

اکسپرت و ربات معامله گر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند ، در نرم افزار متاتریدر ربات ها متاتریدر را با عنوان اکسپرت نیز می شناسند ، این نام گذاری فقط بر اساس تصمیم شرکتMetaQuotes  صورت پذیرفته است .

بازار فارکس چیست؟

بزرگترین بازار مالی دنیا را بازار فارکس می شناسند. گردش مالی در این بازار روزانه بالای 5 تریلیون دلار است. تمام بازارهای معاملاتی مانند سهام های آمریکا، ارزهای دیجیتال، نفت، طلا، شاخص بورس و … در فارکس صورت می پذیرد.

ربات های معامله گر

اکسپرت فارکس چیست؟

اکسپرت همانطور که ذکر شدربات های معامله گرمیباشند.  اکسپرت فارکس، در واقع ربات معامله گر در فارکس است که بصورت کاملا اتوماتیک عمل می کند. بدین صورت که شخص طبق دستورالعمل هایی که اعمال می کند، ربات کار خود را انجام می دهد.

در این فرآیند، معامله گر فقط دستورالعمل های اولیه را به ربات می دهد، و ربات دیگر بدون دخالت مستقیم شخص فرآیندهای تشخیص قیمتی و خرید و فروش را انجام می دهد. از این رو به اکسپرت ها، سیستم معامله گری مکانیکی هم اطلاق می شود.این نوع ربات ها، در نرم افزار متاتریدر 4 و 5 ، مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا باید از ربات های معامله گر استفاده کنیم؟

امروزه در علم و تکنولوژی پیشرفت های بسیار قابل توجهی داشته ایم و همین امر موجب شده است در بازار معاملات الگوریتمی هم این اتفاق نمایانگر شود. بدین صورت که بازار های جهانی بسیاری در انواع مختلف شکل گرفته اند. برای کار در این بازار ها نیازمند زمان زیادی هستیم تا بتوانیم در گردش مالی خود موفق عمل کنیم.

از این رو برای آسانی کار در زمینه بازارهای جهانی، ربات های معامله گری شکل گرفته اند که کار شما را بسیار راحت کرده اند. در ادامه به مزایای استفاده از ربات های معامله گر میپردازیم.

  • ربات های معامله گر جدا از تمام احساسات انسانی مانند ترس، طمع و … که در خیلی جهات موجب ضرر ما می شوند عمل می کنند و فقط براساس الگوریتم های مشخصی که دارند بهترین عملکرد خود را به نمایش می گذارند.
  • ربات های معامله گر از هوش مصنوعی استفاده میکنند و بر اساس شاخص های عملکرد کار خود را انجام میدهند.
  • اکسپرت ها قادر به تحلیل داده ها در کسری از ثانیه و بهره برداری از آنها هستند.
  • این ربات ها می توانند از تجره های شما در قالب نرم افزار، در معاملات خود بهره ببرند.

البته این نکته حائز اهمیت است که در زمان هایی بازار بصورت هیجانی عمل می کند و شاید این ربات ها در آن زمان نتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند. چون اساس این ربات ها بر پایه تحلیل کردن است.

همچنین این امکان وجود دارد تا ارتباط ربات با سرور قطع شود و در واقع از کار بیفتد. این ربات ها با توجه به مزایای زیاد و قابل توجهی که دارند به تبع دارای بعضی از معایبی که ذکر شد هم می باشند و این امری طبیعی است.

ربات های معامله گر

 

معرفی انواع ربات های معامله گر فارکس

  1. اکسپرت های معامله کننده (خودکار)

ابن نوع اکسپرت های فارکس، به طور معمول با استفاده از الگوریتم های از پیش نوشته شده، معامله گری می کنند. در افکار افراد مبتدی این ربات ها بدین صورت است که آن ها اتوماتیک می توانند همیشه بهترین عملکرد را داشته باشند اما در واقع اینگونه نیست. این ربات بر اساس الگوریتم هایی که شخص مستقیما به آن داده است عمل می کنند و فقط در صورتی که آن الگوریتم ها سودده باشند ربات عملکرد موفقی خواهد داشت.

  1. اکسپرت های دستیار (نیمه خودکار)

این اکسپرت ها به دلیل دقت و سرعت بالاتر، برای معاملات سنگین بسیار مناسب می باشند. از این رو که قادر به تحلیل و ورود و خروج از معاملات را ندارند و فقط به عنوان دستیار فعالیت دارند.

قبل از خرید اکسپرت ها به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  • سابقه آن ربات در چند ماه قبل و نتایج تست آن را چک کنید و صرفا بر اساس تجربیات دیگران خرید نکنید.
  • از پشتیبان داشتن آن اطمینان حاصل کنید.
  • اکسپرت ها را دائمی نگه دارید.
  • از شرایط ایده آل اکسپرت ها اطمینان حاصل کنید؛ مانند نوع حساب، مقدار بالانس و …

چگونگی آزمایش ربات معامله گر فارکس

این ربات ها از آنجا که اکسپرت های معامله کننده هستند، به آسانی میتوان از برنامه متاتریدر، آنها را آزمایش کرد و نتایج قبل آنها را سنجید. ارائه کنندگان اکسپرت ها، معمولا بدین صورت نتایج را در اختیار خریداران می گذارند. بدین صورت شما میتوانید با ارزیابی آنها بهترین ربات مناسب خود را انتخاب کنید.

برخی از معیارهایی که شما باید در هنگام ارزیابی ربات مد نظر داشته باشید:

  • سوددهی
  • بازدهی
  • نسبت سود به زیان
  • حداکثر افت سرمایه

این شاخص ها از مهمترین ملاک ها برای ارزشیابی ربات ها در استراتژی معاملاتی هستند.

کلام آخر

بطور کلی پیشنهاد ما این است که هنگام خرید ربات یا حتی استفاده از ربات های رایگان، حتما ارزیابی های لازم را درباره آنها انجام دهید تا متحمل ضرر در بازار جهانی نشوید.