معاملات الگوریتمی چیست؟

معاملات الگوریتمی چیست؟

معاملات الگوریتمی چیست؟ در دنیای امروز با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و به روز شدن مداوم وسایل دیجیتال به خصوص کامپیوتر، نقش اساسی آنها در زندگی بشر چند برابر شده است به طوری که می توان گفت بدون آن زندگی خیلی سخت و گاه غیرممکن خواهد بود، بنابراین تکنولوژی نقش بسیار مهم و اساسی در زندگی ما انسان ها دارد. سایت ساخت اکسپرت اختصاصی چارت گجت

با تغییر و تحولات در سرعت و پردازش کامپیوترها، با ورود به هر مجموعه، آن را به سمت بهتر شدن متحول می کند. یکی از مهم ترین بخش هایی که با ورود کامپیوترها تغییرات زیادی کرده است، بورس یا بازار سهام و سرمایه است. ساده ترین چیزی که می توان به آن فکر کرد تجارت آنلاین است که به شما امکان می دهد به راحتی سهام خود را در هر کجا که هستید بخرید یا بفروشید یا حتی سهام بین المللی را معامله کنید.

یک تصور غلط رایج در مورد استفاده از تجارت خودکار به جای تجارت الگو
اصطلاحات تجارت قالب و تجارت خودکار کاملاً مشابه هستند، اما در عمل این دو کاملاً متفاوت از یکدیگر عمل می کنند. برخی از کارگزاران به اشتباه از عبارت auto trading برای توصیف خدمات خود استفاده می کنند که دقیق تر از عبارت auto trading است. برای بررسی مفاهیم این دو لازم است در اینجا به شرح مختصری از آنها بپردازیم.

اصطلاح اتوتریدینگ به معنای معامله خودکار در یک زمان خاص و به میزان دلخواه شخص است، یعنی این شخصی است که در چه زمانی و با چه حجمی از معاملات، تنظیمات را انجام می دهد و تنها خوبی در این مورد این است که معامله گری از حالت دستی به ماشین اما معاملات الگو به معنای سیستم هوشمند یا نیمه هوشمند پیشرفته ای است که از هوش مصنوعی برای برنامه ریزی و یافتن بهترین فرصت ها برای ورود و خروج از معامله و انجام اقدامات لازم استفاده می کند.

معاملات الگوریتمی چیست؟

 الگو تریدینگ چیست؟

شاید بتوان اصطلاح معاملات الگوریتمی را نزدیک ترین معادل فارسی واژه algo trading بیان کرد. همانطور که از نام آن پیداست، معاملات الگوریتمی از الگوریتم های محاسباتی ریاضی بسیار پیچیده استفاده می کند که انسان ها با ساده ترین محاسبات همراه. این الگوریتم ها به طور خودکار بازار را مطابق گذشته تجزیه و تحلیل می کنند و سعی می کنند  بهترین نقاط ورود و خروج را به همراه حجم برای آن بیابند و پیش بینی کنند.

بدون شک همانطور که می دانید برای تجارت بر اساس آلگوتردینگ نیاز به یک کامپیوتر متصل به اینترنت دارید که بتوانید سیستم معاملاتی خود را به آن متصل کنید و این ارتباط می تواند به صورت مستقیم یا از طریق کارگزار انجام شود.

چگونه یک سیستم معاملاتی مبتنی بر معاملات الگوریتمی داشته باشیم؟

دو راه برای داشتن چنین سیستمی وجود دارد.

راه اول این است که در ابتدا باید بیش از 10 یا 15 سال تجربه در این بازار داشته باشید و این یک اصل مهم است و همچنین داشتن توانایی برنامه ریزی در بازارهای مالی که باز هم تجربه برنامه. نیاز به نوشتن دارد. در اینجا یک نکته بسیار مهم وجود دارد که بی توجهی به آن آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت و آن مدیریت سرمایه است و مهم این است که سرمایه خود را چگونه مدیریت می کنید. بنابراین در اینجا باید چهار امتیاز را همزمان داشته باشید.

داشتن بیش از 10 سال تجربه در بازار مالی
داشتن دانش برنامه ریزی بازار مالی
تجربه لازم در برنامه نویسی را داشته باشد

مدیریت سرمایه را رعایت کنید

شاید در ذهن خود به این نتیجه برسید که با چنین سرعتی که دانش و فناوری در حال پیشرفت است، دستیابی و داشتن این سه چیز در کنار هم برای من بی فایده و بی ثمر باشد و زمان زیادی از من بگیرد. و برای من جواب نمیده پس بهتره اصلا وارد این شعبه نشم. بهتر است بدانید که یک انسان خاص با بهره هوشی بسیار بالا و با دانش و تجربه و حتی فراتر از آنچه گفته شد هرگز به این توانایی نخواهد رسید و مانند یک کامپیوتر ساده نمی تواند محاسبات سخت را انجام دهد. مجتمع را در یک لحظه انجام دهید و در عین حال نتیجه گیری صحیح را نیز از آن اعلام کنید.

راه دوم که منطقی ترین و ساده ترین راه است شما را قادر می سازد بدون داشتن تجربه طولانی در بازارهای مالی و بدون داشتن کوچکترین دانش برنامه نویسی با استفاده از برنامه های توسعه یافته بین المللی ویژه به آن دسترسی داشته باشید. . تنها نکته ای که در اینجا باقی می ماند این است که برای عملکرد بهتر در این راه باید آشنایی دقیق و ابتدایی با مسائل فنی داشته باشید و مفاهیم اولیه این بازار را بدانید و نکته بعدی این است که آموزش های لازم برای استفاده و بهترین نتیجه را بگیرید البته این برنامه های ویژه را در کمترین زمان ممکن تماشا کنید تا زمانی که توانایی کار با این برنامه ها را داشته باشید و در نهایت بتوانید به بهترین حالت ممکن دست پیدا کنید.