سوددهی در بازار ارز دیجیتال می‌تواند ساده‌تر شود اگر ابزار درستی انتخاب کنید

کار با کپی‌ترید ارز دیجیتال می‌تواند شما را از فشار نفس‌گیر یک روز کاری پرمشغله در دنیای ترید و معاملات دور نگه دارد. حتماً تصور می‌کنید برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق و با سوددهی بالا، باید حجم بالایی از روز خود را به این کار اختصاص دهید. تا جایی که تمام طول روز شما تحت فشار تصمیمات لحظه‌ای، آنی و سرنوشت‌ساز سپری شود! اینکه تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای نیازمند صرف زمان کافی است کاملاً درست است. اما موضوع این است که چارت گجت با چنین ابزاری به شما کمک می‌کند هوشمندانه‌تر از زمان خود استفاده کنید! سوددهی بالاتر با زحمت و صرف زمان کمتر همان رویا و آرزویی است که چارت گجت با این ابزار به واقعیت تبدیل می‌کند. اما کپی‌ترید ارز دیجیتال چگونه و به چه شکل این کار را انجام می‌دهد؟

کپی‌ترید ارز دیجیتال چیست؟

کپی‌ترید ارز دیجیتال در اصل ابزاری است هوشمند و خودکار که قابلیت اتصال مستقیم به حساب شما در صرافی ارز دیجیتال را دارد. این ابزار هوشمند و خودکار می‌تواند بسته به سیگنال‌های دریافتی، به طور بلاواسطه به انجام معاملات بپردازد. یعنی بدون نیاز به دخالت کاربر، ارز دیجیتال را در سطح معینی از قیمت خریداری کرده و بسته به شرایط در سطحی دیگر بفروشد. همین بی‌نیازی از دخالت مستقیم کاربر عامل محبوبیت و کاربردی بودن کپی‌ترید ارز دیجیتال است. زیرا عملاً کاربر دیگر نیازی به پایش و چک کردن مداوم چارت‌ها و زیر نظر گرفتن بازار ندارد و صرفاً از نتایج معاملات بهره‌مند می‌شود. البته این به معنی بی‌نیاز بودن ربات به صورت مطلق نیست.

نحوه کار کپی‌ترید ارز دیجیتال

همانطور که گفته شد ما با ابزاری هوشمند و خودکار روبرو هستیم. کپی‌ترید از یک مرجع خاص، دستورات و سیگنال‌ها را دریافت می‌کند. سیگنال‌ها می‌توانند شکل‌های مختلفی داشته باشند. سیگنال شاید خرید یا فروش در همان لحظه را نشان دهد. یا از ربات بخواهد یک (Pending Order) ایجاد کند. یا از او بخواهد به صورت پلکانی و مارتینگل(Martingale) ارز دیجیتالی را خریداری کند. اما سوای این پیچیدگی‌ها به این مثال ساده از نحوه کار کپی‌ترید ارز دیجیتال دقت کند.

به عنوان مثال سیگنال این است که اکنون در سطح قیمتی 200 دلار به بازار وارد شود. در این حالت کپی‌ترید ارز دیجیتال بدون نیاز به تأیید صاحب حساب معامله را در سطح قیمتی 200 دلار باز می‌کند. این معامله در ربات باز نگه داشته می‌شود تا هنگامی که سیگنال بعدی توسط آن دریافت شود. در سیگنال بعدی به عنوان مثال بیان شده که در سطح قیمتی 300 دلار همان ارز را به فروش برساند. مانند عملیات اخیر، در اینجا هم ربات طبق دستور سیگنال در سطح قیمتی 300 دلار از بازار خارج می‌شود. حال در نتیجه این فرآیند کاربر بدون هیچ دخالتی توانسته از 100 دلار مابه‌تفاوت قیمت ورود و خروج سود لازم را بدست آورد. باید خاطر نشان کرد که این صرفاً یک مثال ساده و سطحی است و معیارهای تصمیم‌گیری ربات بر مبنای سیگنال‌ها در اغلب مواقع بسیار پیچیده‌تر است!

کپی‌ترید ارز دیجیتال به عنوان یک واسطه

یکی از کاربردهای جذابی که می‌توان برای کپی‌ترید ارز دیجیتال در برشمرد، ایفای نقش واسطه بین تریدینگ ویو و حساب صرافی شماست. تریدینگ ویو یک ابزار بسیار توانمند و بی‌رقیب در تحلیل بازار است. در حالی که سایر پلتفرم‌ها و صرافی‌ها صرفاً اندیکاتورها و ابزار محدودی برای تحلیل دارند، تریدینگ ویو با دنیایی از امکانات منتظر شماست. امروزه تقریباً تمام تریدرهای حرفه‌ای و صاحب تجربه با اتکای به تحلیل‌های تریدینگ ویو به انجام معامله و ترید می‌پردازند. با این حال اما تریدینگ یک نقص یا کاستی مهم دارد. تریدینگ شاید برای انجام تحلیل بی‌رقیب باشد اما فضایی برای عملی کردن تصمیمات نیست!

با کپی‌ترید ارز دیجیتال شکاف بین تحلیل و شناسایی و همچنین اجرا و عمل برای همیشه از بین می‌رود

با کپی‌ترید ارز دیجیتال شکاف بین تحلیل و شناسایی و همچنین اجرا و عمل برای همیشه از بین می‌رود

به عبارتی دیگر تریدینگ ویو به حساب کاربری و موجودی شما متصل نیست و با آن ارتباط بلاواسطه‌ای ندارد. به نحوی که نمی‌توان نتایج تحلیل‌ها و اندیکاتورهای تعریف‌شده را به طور مستقیم در بستر تریدینگ ویو به اجرا گذاشت. کاربر باید پس از انجام تحلیل و دستیابی به نتایج، نتیجه تحلیل خود را جداگانه در پنل حساب کاربری صرافی انجام دهد. این یعنی یک شکاف دائم و مداوم بین تحلیل و اجرای تصمیم وجود دارد. تریدرهای حرفه‌ای بهتر از هر کسی می‌دانند که این شکاف تا چه حد حساس است. در دنیای ارزهای دیجیتال اجرای تصمیمات گاهی به ثانیه و حتی لحظه بند است. به طرزی که کاربر باید به طور آنی نتیجه تحلیل و اندیکاتورهای خود را به دستور خرید، فروش یا هر دستور دیگری تبدیل کرده و اجرا کند. اما آیا راهی برای پر کردن این شکاف وجود دارد؟ ربات کپی‌ترید ارز دیجیتال.

رفیق شفیق تریدینگ ویو: کپی‌ترید ارز دیجیتال

کپی‌ترید ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک واسطه بین تریدینگ ویو و حساب کاربری شما در صرافی ارز دیجیتال عمل کند. به طوری که بدون نیاز به دخالت کاربر و بدون مکث و اختلاف زمانی، سیگنال‌های تریدینگ ویو را به حساب صرافی منتقل کند. این یعنی در صورت کار با کپی‌ترید ارز دیجیتال عملاً بدون دخالت کاربر تمام سیگنال‌های بدست‌آمده از تریدینگ ویو در حساب کاربری صرافی اجرا می‌شوند و شکاف بین تحلیل و عمل برای همیشه پر می‌شود. بسیاری از افراد متقاضی خرید کپی‌ترید ارز دیجیتال اساساً برای همین کاربر به سراغ این ربات جذاب می‌آیند. اما کپی‌ترید ارز دیجیتال چگونه به عنوان واسطه بین حساب کاربری تریدینگ ویو و حساب کاربری صرافی ارز دیجیتال نقش ایفا می‌کند؟

رباتی هوشمند است که بتواند سیگنال‌ها را به درستی دریافت و معنا کند

رباتی هوشمند است که بتواند سیگنال‌ها را به درستی دریافت و معنا کند

هماهنگی ساده و مؤثر با کپی‌ترید ارز دیجیتال

برای استفاده از کپی‌ترید ارز دیجیتال در کنار تریدینگ ویو به چند پیش‌نیاز و نکته باید توجه کرد. در ادامه ضمن ذکر این پیش‌نیازها بیشتر و کامل‌تر به توضیح این نکات می‌پردازیم.

  • داشتن حساب کاربری پولی و پرمیوم تریدینگ ویو الزامی است
  • کپی‌ترید ارز دیجیتال برای عملکرد مناسب به سرور (VPS) نیاز دارد
  • کاربر باید بسته به استراتژی‌های خود آلارم ست کند
  • صرافی ارز دیجیتالی که کاربر با آن کار می‌کند باید (API Key) در اختیارتان قرار دهد

داشتن حساب کاربری پرمیوم در تریدینگ ویو

یکی از پیش‌نیازهای کار با کپی‌ترید ارز دیجیتال در تلفیق با تریدینگ ویو، داشتن حساب کاربری پرمیوم و پولی است. در حساب کاربری رایگان کاربر عملاً از بسیاری قابلیت‌ها و امکانات تریدینگ ویو محروم است. یکی از این قابلیت‌ها که صرفاً در نسخه پولی در دسترس است، (Webhook) نام دارد. (Webhook) قابلیت جالبی است که در آن کاربر می‌تواند بر مبنای تحلیل‌ها و اندیکاتورهای مدنظر خود آلارم‌هایی را ست کند.

قابلیت (Webhook) کارکرد آلارم‌ها را توسعه داده است

قابلیت (Webhook) کارکرد آلارم‌ها را توسعه داده است

به عنوان مثال آلارمی تنظیم کند که در صورت پایین‌تر آمدن نمودار قیمت از ابر ایچیموکو، اطلاع‌رسانی کند. با استفاده از (Webhook) می‌توانید از تریدینگ ویو بخواهید که همان آلارم فرضی را به یک (URL) یا آدرس اینترنتی خاص ارائه کند. در اینجا کاربری که خواهان کار با کپی‌ترید ارز دیجیتال است می‌تواند آدرس (URL) سرور (VPS) خود را که ربات بر روی آن اجرا می‌شود، در اختیار تریدینگ ویو قرار دهد. این گام اول در نحوه هماهنگی بین تریدینگ ویو و ربات کپی‌ترید ارز دیجیتال است. گام دوم چیست؟

داشتن (VPS) و نقش آن در عملکرد ربات

سرور (VPS) خریداری‌شده توسط شما قرار است وظیفه میزبانی ربات کپی‌ترید ارز دیجیتال را بر عهده گیرد. به همین خاطر نتیجه آلارم تریدینگ ویو به آدرس این سرور ارسال می‌شود. پس از ارسال آلارم که اکنون عملاً یک سیگنال است، ربات وارد عمل شده و بسته به آن سیگنال عملکرد لازم را از خود نشان می‌دهد. اگر به عنوان مثال سیگنال به معنی خرید باشد، در همان لحظه ربات یک معامله باز کرده و ارز دیجیتال فرضی را خریداری می‌کند. پس سرور (VPS) نقش میزبان ربات را داشته و در عمل بدون داشتن آن نمی‌توان از این فرآیند بهره برد. پرسشی که در این بخش ایجاد می‌شود این است که ربات کپی‌ترید ارز دیجیتال چگونه اجازه فعالیت خودکار در حساب کاربری صرافی شما را بدست می‌آورد؟

نمونه‌ای از کد (API Key) داده‌شده توسط صرافی

نمونه‌ای از کد (API Key) داده‌شده توسط صرافی

گرفتن (API Key) از صرافی ارز دیجیتال

کپی‌ترید ارز دیجیتال برای اینکه بتواند به حساب شما در صرافی متصل شود به دو رمز یا کد نیاز دارد. اولین مورد (API Key) است. صرافی‌ها بسته به درخواست کاربر یک (API Key) در اختیار او قرار می‌دهند. (API Key) رمزی است که اولین گام برای دسترسی ربات به حساب کاربری شماست. دومین رمزی که مکمل آن است، رمز (API Secret) نیز عملکردی مکمل دارد. با ترکیب این دو رمز و کد، ربات اجازه دخل و تصرف در حساب کاری ارز دیجیتال شما را بدست می‌آورد. در این صورت ربات کپی‌ترید ارز دیجیتال می‌تواند دیگر بدون نیاز به دخالت کاربر و به صورت خودکار تصمیمات و عملکردها را در حساب صرافی اجرا می‌کند.

بات تلگرامی؛ مزیتی که چارت گجت ایجاد کرده است

چارت گجت یک عملکرد جانبی و جالب دیگر را نیز به نحوه هماهنگی بین تریدینگ ویو و کپی‌ترید ارز دیجیتال اضافه کرده است. کاربران چارت گجت می‌توانند یک ربات یا بات تلگرامی را نیز به این فرآیند وارد کنند. بات تلگرامی می‌تواند به صورت لحظه‌ای و برخط هر تصمیم، عملکرد و سیگنال منتقل‌شده از تریدینگ ویو به ربات کپی‌ترید را به کاربر اطلاع دهد. این یعنی کاربر برای اطلاع از روند کار می‌تواند از تلگرام استفاده کند. چنین قابلیتی نظارت بر روند کار و اطلاع از سود و زیان سیگنال‌ها را برای کاربر بسیار راحت‌تر از حد تصور می‌کند. تصور کنید در حال چت درون تلگرام هستید و بدون هیچ دغدغه‌ای نوتیفیکیشن عملکردهای ربات کپی‌ترید را دریافت می‌کنید. این همان آسودگی خاطری است که هر تریدر و معامله‌گری آرزوی آن را دارد.

مزایای استفاده از کپی‌ترید ارز دیجیتال چارت گجت

تا به اینجا با شیوه کار و اصول عملکرد کپی‌ترید ارز دیجیتال چارت گجت آشنا شدیم. به فراخور همین توضیحات احتمالاً خودتان هم برخی از مزایای استفاده از این ابزار چارت گجت را متوجه شده باشید. اما در این بخش قصد داریم به عنوان یک جمع‌بندی، نگاهی جزئی‌تر به مزایای استفاده از این ابزار داشته باشیم. تا انتها با ما همراه باشید.

هماهنگی کامل کپی‌ترید ارز دیجیتال با تریدینگ ویو

یکی از جذاب‌ترین مزایای این ربات، امکان استفاده مؤثرتر از تریدینگ ویو است. مطابق توضیحات فوق می‌توان متوجه شد که در کار با کپی‌ترید ارز دیجیتال چارت گجت می‌توان از تریدینگ ویو علاوه بر تحلیل به صورت مستقیم برای انجام معاملات نیز استفاده کرد. پر کردن شکاف بین تحلیل و اجرای تصمیم، سوددهی تصمیمات شما را چندین برابر می‌کند.

داشتن بات تلگرامی مکمل

شما می‌توانید یک بات تلگرامی را به عنوان مکمل به ربات کپی‌ترید ارز دیجیتال خود متصل کنید. این ربات بسته به شکل ثبت سفارش کاربر و انتظارات او می‌تواند عملکردهای متفاوتی داشته باشد. اما یکی از رایج‌ترین و جالب‌ترین عملکردها امکان خبررسانی به کاربر در مورد روندهای جاری در ربات است. به این شکل که کاربر نوتیفیکیشن خریدها، فروش‌ها و وضعیت معامله‌های باز را به صورت خودکار از طریق تلگرام دریافت می‌کند. البته همانطور که گفته شد بسته به معیارها و انتظارات کاربر، چارت گجت می‌تواند عملکردهای مکمل دیگری را نیز برای بات تلگرام تعریف کند.

عملکرد آنی و لحظه‌ای

یک کپی‌ترید موفق باید بتواند سیگنال‌های دریافتی را به صورت لحظه‌ای و در اصطلاح (Real-time) اجرا کند. وگرنه نمی‌توان از آن انتظار اجرای دقیق و صحیح سیگنال‌ها را داشت. زیرا اساساً زمان کمیت و معیار بسیار مهمی در اثرگذاری سیگنال‌هاست. سیگنالی که در این لحظه سودده است شاید در چند ثانیه بعد کاملاً زیان‌بر باشد! در اینجاست که ارزش ثانیه‌ها و لحظه‌ها مشخص می‌شود.

سرعت بخش جدایی‌ناپذیر موفقیت در بازار است

سرعت بخش جدایی‌ناپذیر موفقیت در بازار است

یک ربات در صورتی می‌تواند چنین مشخصه‌ای داشته باشد که کدنویسی، برنامه‌نویسی یا همان طراحی آن با نهایت دقت و توسط افراد متخصص انجام شده باشد. به طوری که کدها و دستورات موجود در نرم‌افزار سنگین نبوده و یا اصلاً دارای خطا نباشند. چارت گجت در طراحی ابزار خود به این مهم دست یافته و عملکرد موفقی داشته است. به نحوی که در کار با متاترید ارز دیجیتال و دیدن نتایج عملکرد آن، سرعت عمل بالای ربات کاملاً ملموس است. با این ابزار شما قرار نیست در جنگ با زمان شکست بخورید.

قابلیت‌های نظارتی و تنظیمات

کپی‌ترید چارت گجت همیشه به کاربر امکان شخصی‌سازی و تنظیم دقیق معیارهای کاری را می‌دهد. یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های کاربران در استفاده از این ابزارها، محدودیت امکان تنظیم آن‌هاست. کاربران در عین اینکه نیاز دارند امور آن‌ها به صورت خودکار انجام شود، به تنظیم دقیق کمیت‌ها و معیارهای کاری هم تمایل دارند.

به عنوان مثال اینکه برای یک معامله چه میزان از سرمایه صرف شود و چگونه در مورد میزان سرمایه تصمیم‌گیری شود، یکی از همین موضوعات که کاربران مایل به تنظیم آن هستند. چارت گجت این نگرانی را به‌خوبی درک کرده و امکانات کاملی را برای مدیریت و برنامه‌ریزی روند کاری ربات ایجاد کرده است. از انواع معاملات (Cross Margin) و (Isolated Margin) گرفته تا امکان تعریف افزایش سرمایه پلکانی؛ در کار با کپی‌ترید ارز دیجیتال چارت گجت امکان اعمال تمام تنظیمات را دارید.

هماهنگ با تمام صرافی‌ها

کپی‌ترید چارت گجت در هماهنگی و همگام شدن با هیچ صرافی ارز دیجیتالی مشکل ندارد. هر صرافی که (API Key) و (API Secret) را در اختیار شما قرار دهد به‌سادگی با این ربات هماهنگ می‌شود. پس نیازی به نگرانی در مورد درست هماهنگ شدن و کارایی حداکثر نیست. این یعنی برای استفاده از امکانات و قابلیت‌های این کپی‌ترید ارز دیجیتال چارت گجت نیازی نیست از صرافی محبوب خود کوچ کنید. مخصوصاً امروزه با در نظر گرفتن شرایط موجود، کوچ کردن از یک صرافی و رفتن به صرافی دیگر برای بسیاری کاربران حکم کابوس را دارد! اما چارت گجت اجازه نمی‌دهد که این کابوس به واقعیت تبدیل شود.

فردا دیر است؛ از الان با چارت گجت شروع کنید

برای استفاده از تمام مزایا و قابلیت‌های جذاب کپی‌ترید ارز دیجیتال کافیست با چارت گجت در ارتباط باشید. حتی اگر در مورد این ابزار و نحوه عملکرد آن تردید یا سوال‌های بیشتری دارید، باز هم می‌توانید روی مشاوره‌های ما حساب باز کنید. ما به شما کمک می‌کنیم که معیارها و انتظارات خود از چنین ابزاری را روشن کنید و در نهایت به همان انتظارات پاسخ می‌دهیم. بسیاری از کاربران ممکن است تردیدهایی داشته باشند یا انتظاراتی ویژه و خاص برای خود داشته باشند. چارت گجت آماده است تا دانش و تخصص خود در حوزه کدنویسی را در راستای اهداف و انتظارات تمام کاربران قرار دهد. پس بدون تلف کردن وقت یا نگرانی و تردید کافیست به طور مستقیم ما ارتباط برقرار کنید.