شماتیکی از نحوه عملکرد کپی‌ترید

آیا امکان یادگیری و افزایش تجربه در کنار درآمدزایی و سوددهی در بازار فارکس وجود دارد؟ آیا تابحال به درآمدزایی ثابت از طریق سیگنال‌دهی و آموزش فعالیت در بازار فارکس اندیشیده‌اید؟ کپی‌ ترید فارکس همان چیزی است که می‌تواند به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند. با ما همراه باشید تا بیشتر و بهتر با این ابزار کاربردی آشنا شویم.

کپی‌ ترید فارکس چیست؟

برای شناخت کپی‌ ترید فارکس، باید در اساس و مبنا به بررسی کپی‌ترید و فرآیند کاری آن بپردازیم. زیرا کپی‌ ترید فارکس با پیروی از اصول و قواعد کلی این ابزار برای کار در فضای فارکس طراحی شده است. اما کپی‌ترید چیست؟

کپی‌ترید ابزاری است که از طریق آن می‌توان معاملات و عملکردهای یک تریدر را در مقیاس وسیعی به انتشار گذاشت و در اصطلاح کپی کرد. در این فرآیند تریدری که تجربه و تخصص بالاتری دارد به عنوان مرجع به انجام معاملات خود می‌پردازد. پس از آن طی فرآیند کپی‌تریدینگ همان تصمیمات و معاملات او به کاربران دیگر منتقل شده و توسط آن‌ها به اجرا گذاشته می‌شود. کپی‌تریدینگ می‌تواند خودکار و بدون دخالت سایر کاربران انجام شود. به این شکل که به محض انجام توسط تریدر مرجع، در حساب سایر کاربران نیز به همان شکل به اجرا گذاشته شود. یا بسته به تنظیم و تعریف کاربر، تصمیمات تریدر مرجع در مقیاس متفاوتی در حساب کاربری وی به اجرا گذاشته شود. به عنوان مثال اگر تریدر مرجع با 300 دلار وارد معامله می‌شود، کپی‌ترید فارکس با نصف آن میزان یعنی 150 دلار معامله را در حساب کاربری شخص باز کند.

کپی‌ترید فارکس برای کدام طرف مزیت دارد؟

با مطالعه توضیحات اخیر احتمالاً متوجه شده‌اید که در این فرآیند یک تریدر با تجربه و حرفه‌ای نقش مرجع تصمیمات را ایفا کرده و معاملات او کپی می‌شود. در آن سوی این رابطه تریدرهای کم‌تجربه و با سطح پایین‌تر از تخصص قرار می‌گیرند که صرفاً گیرنده اطلاعات و جزئیات معاملات تریدر مرجع هستند. این یعنی ما با یک رابطه دوسویه و با مزیت و سودآوری برای هر دو طرف روبرو هستیم. معامله‌گران مبتدی با دریافت اطلاعات و جزئیات معاملات فرد حرفه‌ای و دستیابی به سود از طریق آن معاملات سود خود را می‌برند. در نقطه مقابل تریدرهای حرفه‌ای نیز می‌توانند در قالب چیزی مانند حق اشتراک، استفاده کاربران از کپی‌ترید خود را منوط به پرداخت پول کنند. کپی‌ ترید فارکس ابزاری با مزیت و سودآوری برای دو طرف این ارتباط جذاب است.

کپی‌ترید فارکس اگر حرفه‌ای و دقیق طراحی شده باشد بسیار سودآور و کارآمد است

کپی‌ترید فارکس اگر حرفه‌ای و دقیق طراحی شده باشد بسیار سودآور و کارآمد است

مزایای کار با کپی‌ ترید فارکس چیست؟

در این بخش همانطور که وعده داده شد، قصد داریم به مزایا و امتیازات کار با کپی‌ ترید فارکس بپردازیم. این مزایا در اصل نشان‌دهنده علت محبوبیت و کاربرد این ابزار جذاب هستند. در عین حال با مطالعه این مزایا می‌توان متوجه شد که اساساً باید چه انتظاراتی از یک کپی‌تریدر فارکس داشت. با این مقدمه به سراغ مزایای کار با این ابزار می‌رویم.

شانس سوددهی بالا با تخصص پایین

کپی‌ ترید فارکس ابزاری برای انتقال بی‌واسطه و آنی سیگنال و تصمیمات یک تریدر ماهر است. همه ما می‌دانیم که فاصله بین یک تریدر ماهر و یک تریدر مبتدی بعضاً سال‌ها تجربه است. همین تفاوت در تجربه نیز گاهاً هزاران دلار تفاوت در درآمد را در پی دارد. کپی‌ترید فارکس اما راهکاری برای پر کردن این شکاف است. طوری که کاربر مبتدی و کم‌تجربه نیز به اندازه یک تریدر حرفه‌ای و متخصص شانس سوددهی و دستیابی مزایای مالی برجسته را دارد. با این وجود می‌توان گفت اصلی‌ترین مزیت استفاده از کپی‌ ترید فارکس ایجاد شانس درآمدزایی برای تریدرهای کم‌تجربه است. فراموش نکنیم که در نقطه مقابل نیز تریدر حرفه‌ای از طریق آن می‌تواند درآمد ثابتی برای خود دست‌وپا کند.

یادگیری و افزایش مهارت در کنار افزایش سرمایه و سوددهی بسیار جذاب و دل‌انگیز است!

یادگیری و افزایش مهارت در کنار افزایش سرمایه و سوددهی بسیار جذاب و دل‌انگیز است!

بسیاری از تریدرهای تازه‌کار تا ماه‌ها پس از آغاز به کار، با تردید و ترس از افتادن در دام ضرر و زیان مواجه‌اند. به همین خاطر تا مدت‌ها از انجام معاملات حقیقی و جدی اجتناب می‌کنند. اما کپی‌ترید فارکس به کاربر امکان ورود به بازار حتی با میزان محدودی از دانش را هم می‌دهد. با این حساب می‌توان گفت کپی‌تریدینگ نسبت الزامی بین میزان دانش و میزان سوددهی را تا حد زیادی برهم می‌زند.

ابزاری کاربردی برای آموزش و یادگیری

کاربرد کپی‌ترید فارکس صرفاً محدود به سوددهی و بدست آوردن پول از طریق کپی کردن معاملات و تصمیمات نیست. واقعیت این است که می‌توان به عنوان یک ابزار آموزشی بسیار کاربردی نیز به آن نگریست. اساتید و افراد مسئول آموزش می‌توانند با استفاده از این ابزار مثال‌ها، نمونه‌ها و موارد آموزشی را به طور ملموس و در جریان بازار به نوآموزان افراد متقاضی آموزش نشان دهند. این بهترین و کارآمدترین روش آموزش و یادگیری نحوه فعالیت در بازار فارکس است. کاربر به طور زنده(Real-time) تصمیمات و عملکردهای استاد را به نظاره نشسته و از این طریق به مرور زمان تجربه کافی را بدست می‌آورد. پس در کنار افزایش سوددهی باید به کار با کپی‌ ترید فارکس به عنوان ابزاری برای یادگیری بهتر و مؤثرتر نگریست.

صرفه‌جویی در زمان با کپی‌ترید فارکس

شاید برخی افراد اعتقاد داشته باشند که بدون استفاده از کپی‌ترید فارکس نیز می‌توان همان کارها را انجام دهد. به بیانی دیگر خود کاربر می‌تواند با نگریستن به معاملات تریدر حرفه‌ای یا اطلاعات از آن، معامله را به‌سرعت برای خود اجرا کند. این دیدگاه غلط نیست اما همه داستان را نیز منعکس نمی‌کند. کاربر می‌تواند همان عملکرد کپی‌ ترید فارکس را خود داشته باشد اما موضوع این است که داشتن آن سطح از سرعت و دقت تقریباً محال است.

در دنیای ترید و تجارت، ثانیه‌ها بهای گزافی دارند!

در دنیای ترید و تجارت، ثانیه‌ها بهای گزافی دارند!

کپی‌ترید فارکس بدون وقفه، به صورت آنی(Real-time) و بدون هیچ خطایی به صورت دقیق معامله را کپی می‌کند. این یعنی حد اعلای صرفه‌جویی در زمان با استفاده از این ابزار ممکن است. از سوی دیگر اساتید و تریدرهای حرفه‌ای نیز به نحوی دیگر می‌توانند از مزیت صرفه‌جویی در زمان بهره‌مند شوند. تریدر مرجع بدون درگیر شدن در عملیات‌های اضافی و وقت‌گیر می‌تواند معامله و سیگنال را در کسری از ثانیه به ده‌ها تریدر دیگر منتقل کند.

افزایش تنوع در سبد سرمایه‌گذاری با کپی‌ ترید فارکس

حتی تریدرهای حرفه‌ای نیز شاید به دریافت سیگنال و اطلاعات از طریق کپی‌ ترید فارکس نیاز داشته باشند. یکی از موضوعاتی که در افزایش سوددهی و کاهش شانس ضرر و زیان اهمیت دارد، ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری است. تریدر باید بتواند انواع مختلفی از جفت‌ارز و سرمایه را تحت نظر داشته و تمرکز خود را فقط صرف یک هدف واحد نکند. این در حالی است که می‌دانیم در اغلب مواقع انجام این کار غیرممکن یا دست‌کم سخت و وقت‌گیر است. اما با استفاده از کپی‌ ترید فارکس، تریدر می‌تواند در عین تمرکز بر یک هدف برای سایر معاملات از سیگنال‌ها و تصمیمات معامله‌گران دیگر پیروی کند. در نتیجه این روند مدیریت ریسک به نحو احسن اجرا می‌شود.

معایب کار با کپی‌ترید فارکس چیست؟

در کنار مزایای فوق قطعاً کار با کپی‌ترید فارکس خالی از چالش و مشکل هم نیست. کاربران بسته به شرایط متفاوتی که دارند برای استفاده از آن شاید با موانع و چالش‌های متفاوتی روبرو شوند. اما برخی از چالش‌ها و مشکلات عمومیت داشته و شانس بروز بالاتر دارند. در این بخش به طور تیتروار به این دسته از چالش‌ها در کار با کپی‌ترید فارکس می‌پردازیم. اما این معایب و چالش‌ها کدام‌ها هستند؟

  • اثرگذاری محدود کاربر در کنترل فرآیند انجام معاملات
  • هیچ تضمین و قطعیتی در مورد سوددهی و سودآور بودن استفاده از آن نیست
  • معمولاً استفاده از آن نیازمند حجم بیشتری از سرمایه است
  • برای بهره‌مندی از مزایای آن باید هزینه اضافی بپردازید
  • وجود ریسک نفوذ هکرها و قرار گرفتن در متن عملیات‌های خرابکارانه و دزدی

آیا راهی برای رهایی از معایب کار با کپی‌ترید فارکس وجود دارد؟

پس از مطالعه مزایا و معایب کار با کپی‌ترید فارکس به طور قطع پرسش فوق در ذهن شما شکل گرفته است. مزایای این ابزار بسیار جذاب و دلپذیر هستند اما از چالش‌ها هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اما آیا راهی برای دستیابی به مزایای فوق بدون قرار گرفتن در معرض این چالش‌‌ها وجود دارد؟

اگر بتوان ضمن رهایی از چالش‌ها به مزایا دست یافت، این کاملاً ایده‌آل و پرسود است

اگر بتوان ضمن رهایی از چالش‌ها به مزایا دست یافت، این کاملاً ایده‌آل و پرسود است

پیش از پاسخ به این پرسش باید بدانید که حتی مزایا و فوایدی هم که به آن‌ها پرداخته شد لزوماً و همیشه شامل حال کاربر نمی‌شود. اگر کاربر کپی‌ترید باکیفیت، قابل اعتماد و مناسبی را به کار نگیرد، شاید نتواند از همه مزایای فوق بهره‌مند شود. به عنوان مثال یک کپی‌ترید نامرغوب لَگ و کندی دارد و عملاً مزیت اجرای آنی و سریع را از بین می‌برد! پس باید در انتخاب و خرید کپی‌ ترید فارکس مناسب نهایت دقت را داشت. حال اما نوبت به پاسخ پرسش اصلی این بخش می‌رسد.

چارت گجت جواب می‌دهد!

چارت گجت به پرسش فوق پاسخ مثبتی می‌دهد! شما می‌توانید با استفاده از کپی‌ترید فارکس چارت گجت از تمام مزایای فوق بهره‌مند شده و چالش‌های مذکور را نیز به حداقل برسانید. در ادامه با بررسی بیشتر مزایا، توانمندی‌ها و امتیازات ابزار طراحی‌شده توسط چارت گجت بیشتر و بهتر این موضوع را متوجه می‌شوید.

مزایای کار با کپی‌ترید فارکس چارت گجت

در این بخش برخی از اصلی‌ترین مزایای کار با کپی‌ترید فارکس چارت گجت را در کنار هم مرور می‌کنیم.

سرعت بسیار بالا و عملکرد آنی کپی‌ترید فارکس چارت گجت

این محصول چارت گجت بیشترین حد از سرعت را بدون هیچ‌گونه کُندی، لَگ یا تأخیر از خود نشان می‌دهد. به نحوی که می‌توان با اطمینان گفت که تمام تصمیمات تریدر مرجع به صورت آنی به حساب کاربری سایر تریدرها منتقل شده و به اجرا درمی‌آیند. این اساسی‌ترین اصل برای موفقیت این ابزار است که چارت گجت با کدنویسی حرفه‌ای و استفاده از پروسه‌های کارآمد توانسته به آن دست یابد.

قابل استفاده بر روی متاتریدر 4 و 5

این کپی‌ترید فارکس هیچ محدودیتی در مورد نسخه متاتریدر ندارد. بسته به نیاز کاربر محصول چارت گجت هم قابل کپی بر روی متاتریدر 4 است و هم می‌توان از آن در ارتباط با متاتریدر 5 استفاده کرد. با این وجود کاربر عملاً با محدودیتی در انتخاب نسخه متاتریدر روبرو نیست.

هماهنگ با انواع بروکرهای فارکس

نه‌تنها به لحاظ نسخه متاتریدر، بلکه کاربران چارت گجت در انتخاب بروکر نیز هیچ محدودیتی ندارند. شیوه کدنویسی و تأکید بر گستردگی کاربرد این محصول باعث شده که در عمل برای هماهنگی با انواع بروکرها فاقد محدودیت باشد. پس چه از بروکر روبو فارکس و نورد اف.ایکس استفاده کنید چه از (HYCM) و بروکر آمارکتس، هیچ محدودیت و مانعی برای استفاده از این محصول چارت گجت ندارید.

پوشش تمام عملیات‌های معاملاتی

بسیار مهم است که کپی‌ترید فارکس بتواند برای تمام عملیات‌های معاملاتی و عملکردهای گوناگون کاربردی باشد. چارت گجت به این موضوع نیز توجه داشته و به طور کامل مقدمات و لوازم آن را در ابزار خود پیش‌بینی کرده است. این محصول غیر از معاملات خرید(Buy) و فروش(Sell)، معاملات پندینگ اردر(Pending Order)، معاملات سل‌استاپ(Sell-stop)، بای‌استاپ(Buy-stop)، بای‌لیمیت(Buy-limit)، سل‌لیمیت(Sell-limit) و همچنین عملیات مودیفای کردن را پوشش می‌دهد. با نگاهی به موارد مذکور می‌توان متوجه شد که چارت گجت عملاً هیچ محدودیتی برای کاربران خود قائل نبوده و تمام تصمیمات و عملکردها قابل کپی هستند. این در حالی است که برخی از انواع کپی‌ترید ضعیف‌تر ممکن است برای کپی کردن برخی از عملکردها با مانع یا مشکل روبرو شوند.

عملکردهای معاملاتی انواع و اقسام مختلفی دارند

عملکردهای معاملاتی انواع و اقسام مختلفی دارند

پنل مدیریت سرمایه برای کاربران کلاینت(Client)

کاربرانی که دریافت‌کننده سیگنال‌ها و کپی معاملات هستند یا همان کلاینت‌ها، ابزار و کنترل‌های لازم برای مدیریت سرمایه را در اختیار دارند. یک پنل مدیریت سرمایه در این کپی‌ترید فارکس تعبیه شده که امکان اصلاح و تصحیح عملیات‌ها را به کاربر می‌دهد. به این صورت کاربر می‌تواند تعیین کند که آیا دقیقاً معاملات با همان میزان انتخابی تریدر مرجع در حساب کاربری او هم اجرا شوند یا با ضریب و نسبت خاصی اجرا شوند.

به عنوان مثال او می‌تواند تنظیمات کپی‌ ترید فارکس را به شکلی انجام دهد که همیشه معاملات با 20 درصد حجم ابتدایی در حساب کاربری او اجرا شوند. این یعنی اگر مثلاً سیگنال با 100 دلار صادر شود، همان معامله عیناً با 20 دلار در حساب کاربری او اجرا شود. نکته جالب این است که امکان تنظیم متغیر مدیریت سرمایه بر اساس فاکتور ریسک اکانت یا میزان موجودی هم فراهم است. در مجموع چارت گجت با یک پنل مدیریتی کاربردی و قابل اتکا یک چالش مهم در استفاده از کپی‌ترید را برطرف کرده است.

فروشگاه آنلاین برای تریدرهای حرفه‌ای

تریدر مرجع یا به عبارتی ادمین در استفاده از این کپی‌ترید فارکس، امکان ایجاد یک فروشگاه آنلاین را دارد. به این صورت که ادمین یا مدیر سیستم می‌تواند پلن‌های فروش خود را بر روی آن عرضه کرده و در اختیار کاربران قرار دهد. کاربران نیز می‌توانند پس از مراجعه به سایت و انتخاب پلن سیگنال‌دهی مناسب، آن را خریداری و امکان استفاده از کپی‌ترید فارکس را بدست آورند. نکته حائز اهمیت این است که فروشگاه مذکور ضمن امکان برقراری اتوماسیون کامل در فروش و برقراری پلن‌ها، قابلیت اتصال مستقیم به درگاه‌های بانکی معتبر را هم دارد. در آپدیت جدید عرضه‌شده توسط چارت گجت حتی امکان اتصال به درگاه پرداخت ارز دیجیتال نیز وجود دارد. این یعنی کاربران می‌توانند هزینه پلن‌ها را با ارز دیجیتال تتر و شبکه (trc-20) نیز بپردازند.

بهره‌مندی از بات تلگرامی کمکی

این کپی‌ترید فارکس امکان اتصال به بات تلگرام را هم دارد. بات تلگرام بسته به خواست و نیاز ادمین می‌تواند عملکردها و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار دهد. از اطلاع‌رسانی و اجرای راهکارهای بازاریابی و تبلیغات تا دریافت اطلاعات و پیشنهادات از سوی کاربران؛ بات تلگرامی ده‌ها کاربرد مختلف دارد. نکته جالب توجه در این رابطه اتصال خودکار و اتوماتیک بات تلگرامی به کپی‌ترید شما و اجرای خودکار دستورات و عملکردهاست.

فاقد محدودیت در تعداد کاربران کپی‌ترید فارکس

کپی‌ترید فارکس چارت گجت، در ارائه خدمات به کاربران متعدد نیز هیچ محدودیتی ندارد. ادمین یا تریدر مرجع می‌تواند از این ابزار برای ارائه خدمات به هزاران کاربر گوناگون استفاده کند. این توانمندی در عمل این محصول را بیش از پیش مقرون به صرفه و کاربردی ساخته است. بدون وجود محدودیت در تعداد کاربران دیگر نیازی نیست در مورد توسعه کپی‌ترید خود نگران باشید یا به خرید ابزارهای موازی بیاندیشید. چارت گجت همیشه و همواره بر مقیاس‌پذیری و انطباق محصولات خود با شرایط پیشرفت کاربران تأکید ویژه‌ای داشته است.

چارت گجت امتحان خود را پس داده است!

آخرین نکته مهم در مورد مزایای استفاده از این کپی‌ترید فارکس، کاربردی بودن آن به صورت عملی و ملموس است. این ابزار با به کارگیری در صدها پروژه مختلف و خریداری توسط صدها مشتری، نشان داده که کاملاً کاربردی و مؤثر است. با این وجود می‌توان گفت خرید این ابزار چارت گجت هیچ گونه ریسکی به همراه نداشته و استفاده از یک راهکار امتحان‌شده است.