بهترین استراتژی معاملاتی برای تریدینگ ویو

کسانی که در دنیای تجارت و معاملات ارزهای دیجیتال یا معاملات بازار فارکس فعالیت می‌کنند، باید استراتژی‌های معاملاتی دقیق و موثری را برای این‌کار در نظر بگیرند تا به موفقیت و سودآوری بیشتری دست پیدا کنند. در تریدینگ ویو که یکی از پلتفرم‌های تحلیلی و کارآمد بازارهای مالی آنلاین است، با قرار دادن ابزارهای تحلیل و کارآمد بازارهای مالی، می‌توان روش‌های مختلف و استراتژی‌های معاملاتی صحیحی را تنظیم نمود. با توجه به نقش کلیدی استفاده از این پلتفرم تحلیلی در هنگام معاملات آنلاین دیجیتال، بر آن شدیم در این مقاله در خصوص بهترین استراتژی معاملاتی برای تریدینگ ویو مطالبی را خدمتتان ارائه نماییم.

بهترین استراتژی تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفرم‌های تحلیل تکنیکال بازارهای مالی به حساب می‌آید که برای انجام استراتژی‌های معاملاتی طراحی گردیده است. بنابراین اکثر معامله‌گران به ویژه معامله‌گران حرفه‌ای بازارهای مالی، از این پلتفرم به عنوان ابزاری کارآمد برای انجام و پیاده‌سازی‌های استراتژی‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنند.

بهترین استراتژی برای تریدینگ ویو

همچنین آنها بهترین برنامه‌های معاملاتی و موقعیت‌های مناسبی را در این بازار، توسط این ابزار کشف نموده و با تدوین استراتژی‌ها و سفارشی‌سازی آنها، اقدام به انجام معاملات خود می‌نمایند.

تفاوت متاتریدر و تریدینگ ویو

متاتریدر و تریدینگ ویو دو پلتفرم معاملاتی آنلاین  هستند که به معامله‌گران این امکان را می‌دهند تا به بازارهای مالی دسترسی داشته باشند و معاملات خود را انجام دهند. اما این دو پلتفرم در برخی از ویژگی‌ها و امکانات تفاوت‌هایی دارند. در ادامه به بیان چند تفاوت متاتریدر و تریدینگ ویو میپردازیم.

به طور مثال متاتریدر بیشتر برای معاملات فارکس استفاده می‌شود، اما قابلیت معامله در سایر بازارها را نیز دارد. همچنین دارای ابزارهای تحلیل فنی، نمودارها، کندل استیک و امکانات معاملاتی پیشرفته است و قابلیت انجام خودکار استراتژی‌های معاملاتی را دارد.

در مقابل تریدینگ ویو به تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها امکان معامله در بازارهای مختلف را می‌دهد. ولی بیشتر برای تجارت در بازارهای فارکس، طلا، نفت و سایر بازارهای مالی مناسب است. این پلتفرم هم دارای ابزارهای تحلیل فنی، نمودارها و اندیکاتورهای معاملاتی است و قابلیت استفاده از سیگنال‌های معاملاتی و ربات‌های خودکار را نیز دارد.

ساخت استراتژی معاملاتی برای تریدینگ ویو

کسانی که به دنیای برنامه‌ریزی آشنایی دارند و به زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی مسلط هستند، می‌توانند برای ساخت استراتژی‌های معاملاتی از زبان برنامه‌ریزی پاین اسکریپت استفاده کنند. همچنین این افراد به کمک تمامی اندیکاتورهای داخل تریدینگ ویو می‌توانند استراتژی معاملاتی برای تریدینگ ویو را شخصی‌سازی کنند‌. خوب است بدانید که اندیکاتورهای سفارشی از طریق API به تریدر بات متصل می‌شوند و در زمان انجام معادلات در دسترس خواهند بود.

برای شروع کار و استفاده از این ابزار حرفه‌ای، باید روی گزینه Pine Editor کلیک کرده و پس از نوشتن کدهای مد نظر خود آنها را ذخیره نمایند. لازم به ذکر است که پلتفرم تریدینگ ویو برای تست کردن تمامی اندیکاتورهایی که شخصی‌سازی شده محیطی را به اسم Strategy Tester در نظر گرفته که با انتخاب آن می‌توان اندیکاتورهای طراحی شده را بر روی چارت قیمت قرار داد و آنها را بررسی و ارزیابی کرد.

استفاده از استراتژی معاملاتی برای تریدینگ ویو

نحوه استفاده از استراتژی‌های معاملاتی در تریدینگ ویو

استراتژی‌های معاملاتی روش‌هایی هستند که برای سوددهی بیشتر در معاملات ارزهای دیجیتال یا معاملات‌ بازارهای مالی مثل فارکس طراحی می‌شوند. در واقع آنها تکنیک‌هایی هستند که در یک چارچوب مشخص برنا‌مه شده و می‌توانند به کلیه تریدرهای یا معامله‌گران بازارهای مختلف مالی کمک کنند تا به طور مداوم معاملات خود را در بازارهای مالی کنترل و بهینه‌سازی کنند‌.

در حقیقت استفاده از استراتژی‌های معاملاتی برای معاملات بازارهای مالی ضروری نیست اما وجود آنها می‌تواند یک برنامه تجارت منسجم را در اختیار معامله‌گران قرار دهد و جلوی بسیاری از ضررهای مالی آنها را بگیرد.  همچنین می‌تواند نحوه واکنش معامله‌گر را تعریف کرده و از معامله‌های احساسی یا تصمیم‌های عجولانه تریدر جلوگیری نماید. پس دقیق‌ترین استراتژی معاملاتی برای تریدینگ ویو می‌تواند باعث کاهش ریسک معاملاتی شود و جلوی بسیاری از تصمیمات غیر ضروری را بگیرد.‌

معرفی ابزارها و استراتژی‌های تریدینگ ویو

مجموعه اقداماتی که در زمینه یادگیری و به کارگیری ابزارهای معاملاتی استفاده می‌شوند و در بحث تجزیه تحلیل‌های فنی و تکنیکال به کار می‌روند، می‌توانند استراتژی‌های پیشرفته برای تریدینگ ویو را به معامله‌گران نشان دهند.

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که استفاده از ابزارهای مختلفی که در تعیین استراتژی معاملاتی برای تریدینگ ویو استفاده می‌شوند، می‌تواند در انتخاب بهترین نوع استراتژی تریدینگ‌ ویو موثر باشد. بهترین ابزارهایی که می‌توان در تعیین استراتژی‌های موثر برای تحلیل تکنیکال در تریدینگ ویو استفاده کرد، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نمودارهای میله‌ای
  • کندل استیک‌ها
  • تعیین کننده‌های روند بازار به صورت لایو
  • خطوط مقاومت و حمایت
  • نقاط برگشت و فیبوناچی اصلاحی
  • اندیکاتورهای اصلی و فرعی
  • ابزارهای ریسک به ریوارد در موقعیت‌های خرید و فروش
  • خط‌کش، قلم هایلایت، اشکال هندسی یا باکس نویس‌ها
  • الگوهای کلاسیک، امواج الیوت و کاراکترها

توجه کنید که مطالعه تمامی ابزارهای تحلیل تکنیکال که در پلتفرم تریدینگ ویو قرار دارد، می‌تواند شناخت نسبی را نسبت به روش‌های معاملاتی در اختیار شما قرار بدهد. به همین دلیل حتماً پیش از استفاده از این پلتفرم در خصوص آنها مطالعه نموده تا بتوانید به بهترین نحو ممکن استراتژی معاملاتی خود را تعریف نمایید.

پرکاربردترین استراتژی های معاملاتی

پرکاربردترین استراتژی های معاملاتی برای تریدینگ ویو

استراتژی‌های معاملاتی پرکاربرد در تریدینگ ویو برای معامله‌گران حرفه‌ای شامل موارد زیر می‌شود:

  1. استراتژی الگوی قیمتی: این استراتژی بر اساس شناسایی الگوهای قیمتی مانند سه نقطه بالایی و پایینی، سرشانه و غیره انجام می‌شود. در واقع معامله‌گران حرفه‌ای از این الگوها برای پیش‌بینی حرکت‌های بازار استفاده می‌کنند.
  2. استراتژی Moving Average: این استراتژی بر اساس تحلیل متوسط قیمت‌ها در یک بازه زمانی خاص تعریف شده و برای تشخیص روند بازار، تعیین نقاط ورود و خروج معاملات مناسب است.
  3. استراتژی کندل استیک این استراتژی بر تحلیل الگوی شمع‌های ژاپنی تمرکز دارد.
  4. استراتژی مبتنی بر اخبار و رویدادهای اقتصادی: این استراتژی بر اساس تأثیر اخبار و رویدادهای اقتصادی بر بازار تعیین می‌گردد.

لازم به ذکر است که با توجه به پیچیدگی بازار مالی، معامله‌گران حرفه‌ای ممکن است از ترکیب چندین استراتژی مختلف برای تصمیم‌گیری درباره معاملات خود استفاده کنند.

چگونه استراتژی‌ معاملاتی خود را در تریدینگ ویو بهینه کنیم؟

جهت بهینه‌ سازی استراتژی های معاملاتی برای تریدینگ ویو، در ابتدا باید اطلاعات کاملی در مورد بازارهای مالی و ابزارهای معاملاتی داشته باشید. پس از آن باید چند استراتژی را در یک حساب دمو با استفاده از سیگنال‌های تاریخی تست کنید.

این‌کار به شما کمک می‌کند تا عملکرد هر استراتژی را ارزیابی کرده و بهترین آنها را برای خود انتخاب کنید. علاوه بر آن استفاده از ابزارهای تحلیل فنی مانند نمودارها، شاخص‌ها، الگوها و شمع‌های ژاپنی، استفاده از سیگنال‌ها و ربات‌های معاملاتی و توجه به پیچیدگی بازار مالی منجر به بهینه‌سازی استراتژی‌های شما می‌گردد.

مزیت نسخه‌های رایگان استراتژی های معاملاتی برای تریدینگ ویو

نسخه‌های رایگانی که برای استفاده از ابزار تریدینگ ویو و استراتژی‌های معاملاتی در نظر گرفته شده این امکان را در اختیار تمامی معاملات گران قرار می‌دهد تا بتوانند با اطمینان بیشتری نسبت به عملکرد استراتژی معاملاتی تصمیم‌گیری کنند.

آشنایی با نحوه راه‌اندازی، اجرای پلتفرم تریدینگ ویو، تست سرعت و دقت انجام استراتژی معاملاتی، مقایسه تفاوت بین استراتژی‌های مختلف، تست اطمینان از کارکرد موثر استراتژی از جمله مزایای استفاده از استراتژی‌های معاملاتی رایگان برای تریدینگ ویو محسوب می‌شوند‌.

سخن پایانی

 استفاده از استراتژی‌های معاملاتی که در پلتفرم تریدینگ ویو در دسترس هستند، می‌تواند بهترین ابزار معاملاتی را با ریسک پایین در اختیار معامله‌گران قرار دهد. پس بهتر است تمامی افرادی که در این حوزه  فعالیت می‌کنند، با آموزش این ابزارهای معاملاتی سود دریافتی خود را تضمین نموده و جلوی ایجاد ضررهای مالی را بگیرند.