اکسپرت های فارکس

اکسپرت فارکس یک استراتژی بر مبنای داده‌های دریافتی است که می‌توان از آن برای اتوماتیک کردن معاملات استفاده کرد. با استفاده از دستورات برنامه‌نویسی می‌توان یک ربات طراحی کرده که بتواند با استفاده از اطلاعات داده شده بازار را بررسی نموده و در موقعیت‌های مناسب معاملاتی ورود کند. اکسپرت های فارکس بدون نیاز به شما و حتی زمانی که شما در خواب هستید، فعالیت‌های مربوط به حساب شما را دنبال می‌کنند. تجزیه و تحلیل داده‌های بازار، انجام معاملات و مدیریت موقعیت‌های بازار از جمله فعالیت‌های عمده اکسپرت سودده فارکس به شمار می‌روند. مزایای استفاده از این ربات‌ها در انجام معاملات بسیار زیاد بوده و بسیاری از افراد دستورات منطقی و ریاضی را به این ربات داده و فعالیت خود را از طریق آن پیگیری می‌کنند.

اکسپرت فارکس چیست؟

منظور از کلمه اکسپرت فردی ماهر و متخصص در زمینه به‌خصوص است. اما در فارکس منظور از اکسپرت چیست؟ ابزاری است که می‌تواند با تحلیل بازار و استراتژی‌های تحلیلی خاص خود به تریدر کمک کرده و در نهایت به تحلیل دقیق‌تر سهام بپردازد. این نرم‌افزار می‌تواند به معامله‌گران فارکس در موقعیت‌های معاملاتی کمک کرده و راهنمایی‌های لازم را با توجه به ابزار‌های موجود به کد تبدیل کند. همچنین مدیریت معاملات به جای تریدر، مدیریت ریسک و قابلیت انجام معاملات از دیگر ویژگی‌های ربات اکسپرت فارکس است. نمودار‌های این نرم‌افزار با توجه به داده‌های موجود در بازار به طور پیوسته به روز شده و می‌تواند روی متاتریدر نیز اجرا شود. طراحی این برنامه طبق یک الگوی ریاضی است و با کمک داده‌های موجود بهترین نقطه ورود به معامله را نیز پیدا می‌کند.

مزایا و معایب اکسپرت فارکس

مزایا و معایب اکسپرت فارکس

یکی از چالش‌های بزرگ معامله‌گران استرس و اضطراب در انجام معاملات است. با توجه به درگیری احساسات در هنگام معامله، استفاده از اکسپرت فارکس می‌تواند به نفع بسیاری از تریدر‌ها باشد. در برخی مواقع نیز امکان دسترسی به رایانه و معامله مورد نظر وجود ندارد. در این هنگام نیز اکسپرت های فارکس می‌توانند ورود کرده و با مدیریت دارایی بدون دخالت دادن احساسات، معامله را به نفع تریدر به پایان برسانند. وجود اکسپرت باعث کاهش استرس در انجام معامله شده و به طور همزمان نیز می‌تواند چندین متغیر را نظارت و مدیریت کند. بسیاری از فعالیت‌های اکسپرت پیچیده بوده و یک انسان به تنهایی قادر به انجام آن نیست. اما این برنامه با تصمیم‌گیری سریع می‌تواند باعث افزایش کسب سود در فارکس شود. از مزایای استفاده از اکسپرت فارکس می‌توان به تصمیم‌گیری آگاهانه، کسب سود بیشتر، انتخاب استراتژی درست و مناسب، تضمین در دریافت سود و انتخاب نقطه ورود در معامله اشاره کرد. از ویژگی‌های اکسپورت فارکس و مزایای آن در معاملات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان استفاده از بک تست‌گیری استراتژی معاملاتی
  • عدم دخالت انسان و دقت بالا به همراه سرعت زیاد
  • امکان اجرای آن بر روی متاتریدر ۴ و ۵
  • امکان تطابق با بازار‌های مختلف
  • دارا بودن قابلیت بررسی چندین عامل تأثیرگذار بر قیمت به طور همزمان
  • قابلیت تحلیل فاندامنتال بازار به همراه مدیریت ریسک توسط اکسپرت اختصاصی فارکس

اکسپرت های فارکس: انواع اکسپورت فارکس

به طور کلی اکسپورت‌های موجود برای فارکس را می‌توان به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم‌بندی کرد. عملکرد هر کدام نیز متفاوت بوده و باعث صرفه‌جویی در وقت و انرژی خواهند شد. اکسپرت تمام اتوماتیک امکان انجام تمامی خرید و فروش‌ها و مدیریت معاملات را در تمامی پوزیشن‌ها به صورت خودکار خواهد داشت. قویترین اکسپرت فارکس قادر است یک استراتژی را به صورت خودکار و از صفر تا صد انجام دهد. اکسپرت نیمه اتوماتیک اغلب در معاملات دستی مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند بخش‌هایی از آن به عنوان مثال بستن پوزیشن‌ها را انجام دهد.

نحوه عملکرد اکسپرت فارکس

اکسپرت های فارکس به عنوان مشاور متخصص در فارکس از طریق داده‌های مربوط به بازار و رفتار معامله‌گران، شاخص‌های متنوع را شناسایی کرده و سپس سیگنال مربوط به فرصت‌های معاملاتی را در اختیار تریدر قرار دهد. عملکرد اکسپرت‌ها همانند ربات‌های فارکس بوده و به عنوان نرم‌افزار‌های معاملاتی خودکار فعالیت می‌کنند. تنها تفاوت بین ربات و اکسپرت این است که ربات بدون نیاز به اجازه تریدر امکان معامله در لحظه را خواهد داشت. برخی از اکسپورت‌های فارکس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند حسابشان را شما را به طور کامل کنترل کنند. اغلب اکسپرت‌ها امکان پشتیبانی از متاتریدر ۴ و ۵ را دارند و هدف از طراحی آن‌ها خودکارسازی کامل فرایند معاملات فارکس و در نتیجه سوددهی معاملات است. آن‌ها برای سنجش بازار از‌اندیکاتور‌های تکنیکال بهره می‌برند. برای نتیجه‌گیری بهتر از عملکرد یک اکسپرت بهتر است ابتدا به نمودار دارای مورد نظر در متاتریدر وصل شوید.

اکسپرت_نویسی فارکس

اکسپرت‌نویسی فارکس

برای طراحی اکسپرت فارکس می‌توان از شرکت‌های برنامه‌نویسی استفاده کرد. برای برنامه نویسی اکسپرت فارکس ابتدا باید جزئیات استراتژی مد نظر از قبیل‌اندیکاتور‌های مورد نیاز، نوع ورود و خروج، نام بازار و سهم آن به صورت کامل مشخص شود. داده‌های مورد نظر باید به صورت چارت در صفحه متاتریدر قرار بگیرند. در نهایت بهترین نتیجه از ساخت اکسپرت به دست خواهد آمد. همچنین باید نوع اکسپرت مد نظر برای سفارش مشخص شده باشد. برای ارتقای اکسپورت نیز باید سورس کد آن در اختیار توسعه‌دهندگان قرار بگیرد.

بهترین اکسپرت‌های فارکس به عنوان برنامه‌های کامپیوتری می‌توانند به گونه‌ای طراحی شوند که به طور خودکار و هوشمند در معاملات ورود کرده به عنوان یک اکسپرت حرفه‌ای و سودده مورد استفاده قرار بگیرند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها اقدام به توسعه اکسپرت های فارکس به صورت رایگان کرده و آن را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

بهترین ربات‌های رایگان فارکس

معرفی بهترین اکسپرت حرفه‌ای فارکس رایگان کمی مشکل و چالش برانگیز خواهد بود. زیرا ترجیحات ریسک، میزان سود و سبک معاملاتی از جمله مواردی هستند که می‌توانند روی انتخاب بهترین اکسپرت رایگان فارکس مؤثر باشند. در زمان تهیه اکسپرت فارکس تضمینی و مناسب باید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • جفت ارز‌هایی که اکسپرت می‌تواند با آن‌ها کار کند.
  • عملکرد‌های اکسپرت از قبیل امکان بستن معاملات، الگوریتم‌های قابل ویرایش و نحوه تحلیل داده‌ها باید بررسی شوند.
  • از تست رایگان اکسپرت استفاده کنید.
  • بهترین اکسپرت فارکس اغلب دارای بهترین نظرات از کاربران است.

نتیجه‌گیری اکسپرت های فارکس

در این مطلب به معرفی اکسپرت فارکس و مزایای استفاده از آن پرداختیم. انتخاب بهترین اکسپرت نیاز به دانش و تجربه متخصصان دارد. برای استفاده از اکسپرت‌های رایگان نیز بهتر است پیش از استفاده، تحقیقات کافی به عمل آورده و در صورت اطمینان از آن‌ها استفاده کنید.