استراتژی کپی ترید

کپی تریدینگ نوعی استراتژی معاملاتی است که به معامله‌گر اجازه می‌دهد، معاملاتی که توسط سایر تریدرها انجام می‌شود را کپی کند. در حال حاضر این روش معامله‌گری در بازارهای مختلف مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از استراتژی‌ های متداول در فارکس  نیز شناخته می‌شود. برای آشنایی با مزایا و روش‌های انجام استراتژی کپی ترید فارکس و سایر بازارهای مالی، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. ما در این مقاله به طور خلاصه این استراتژی محبوب معامله‌گری را برایتان توضیح خواهیم داد.

استراتژی کپی ترید چیست؟

کپی تریدینگ روشی معاملاتی در بازارهای مالی است که مورد توجه اکثر معامله‌گران به ویژه افراد مبتدی در سراسر دنیا قرار دارد. این روش معاملاتی نوعی تقلید از معامله‌گران حرفه‌ای بازار بوده و استفاده از آن نیاز به دانش و فن خاصی ندارد. در واقع در این متد معاملاتی، تریدر از برخی تکنیک‌ها و روش‌های بسیار ساده برای انجام معاملات و کپی کردن آنها از سایر معامله‌گران استفاده می‌کند. بنابراین مورد توجه بسیاری از معامله‌گران تازه وارد به بازارهای معاملاتی مثل فارکس و ارزهای دیجیتال است.

کپی تریدینگ چگونه کار می_کند

کپی تریدینگ چگونه کار می‌کند 

کپی ترید از طریق یک محیط نرم‌افزاری که توسط کارگزاری‌ها یا صرافی‌های‌ ارز دیجیتال ارائه می‌شود و رابط بین کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای است اجرا می‌گردد. لازم است بدانید در این محیط افرادی که به طور مداوم سیگنال معاملات آنها تکرار می‌شود، معرفی کننده سیگنال نام دارند. در مقابل کسانی که از آنها تقلید می‌کنند و معاملاتی را با ترید کردن آنها دنبال می‌کنند، فالوور نامیده می‌شوند.

در این متد، کسانی که به دنبال معامله‌گران حرفه‌ای هستند باید بخش کپی تریدینگ حساب خود را فعال کرده و میزان سرمایه‌ای مشخص را به این بخش اختصاص دهند. در این صورت می‌توانند از سیگنال‌هایی که معامله‌گران حرفه‌ای ارائه می‌کنند استفاده نمایند. در این‌صورت هرگاه سیگنال مورد نظر منجر به سود شود، ارائه دهنده سیگنال نیز بخشی از سود به وجود آمده را طبق قرار قبلی دریافت می‌کند.

استراتژی دستی کپی ترید 

استراتژی کپی ترید دستی، روشی است که به کمک آن تریدر‌ها به صورت دستی معاملات دیگران را کپی می‌کنند. در این روش تریدر به صورت مداوم بازار را دنبال کرده و تحلیل‌های خود را بر اساس شرایط بازار انجام می‌دهد. سپس معاملات مورد نظر را به صورت دستی در حساب خود به اجرا در می‌آورد. لازم است بدانید که در این روش، تریدر کنترل کامل بر معاملات خود داشته و مسئولیت کنترل و مدیریت حساب، بر عهده خود  معامله‌گر خواهد بود.

استراتژی اتوماتیک کپی ترید 

این روش یکی از متدهای بسیار محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال و بازار فارکس است‌. باید بدانید در این روش تریدرها امکان کپی کردن معاملات دیگران را به صورت خودکار دارند. در واقع برای اجرای روش اتوماتیک کپی تریدینگ، نرم‌افزارهای خاصی به وجود آمده که به صورت خودکار معاملات تریدرهای حرفه‌ای را در سیستم معامله‌گران دیگر کپی می‌کنند. امکان فعالیت مستمر در بازارهای مالی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، تنوع استراتژی‌های ترید، امکان تحلیل‌های بازار و موفقیت بیشتر در بازار مالی از جمله مزایای این روش محسوب می‌شوند.

استراتژی کپی ترید نیمه اتوماتیک 

استراتژی کپی ترید نیمه اتوماتیک 

در این روش معامله‌گر می‌تواند کلیه استراتژی‌ها و روش‌های تریدر حرفه‌ای را در بازار مالی مشاهده کند. سپس هر کدام را که تمایل داشته باشد انتخاب نموده و به صورت خودکار در نرم‌افزار خود اجرا نماید. امکان انتخاب معامله، بررسی جوانب سود و زیان آن در انجام معاملات و آموزش آنلاین معامله‌گری نمونه‌‌هایی از مزایای استفاده از این روش معاملاتی به شمار می‌آیند.

تفاوت کپی ترید و سوشال ترید در چیست ؟

سوشیال تریدینگ یک اصطلاح گسترده در بازارهای مالی است که کپی تریدینگ بخشی از آن محسوب می‌شود. در واقع در استراتژی کپی ترید معامله‌گر روش معاملاتی تریدر حرفه‌ای را انتخاب و به طور دقیق همان را در نرم‌افزار خود تکرار می‌کند. در حالی‌که در سوشال تریدینگ، معامله‌گر ضمن کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای، امکان ارتباط با سایر سرمایه‌گذارها و تریدرها را در شبکه‌های اجتماعی خواهد داشت. به این ترتیب می‌تواند با تحلیل‌ها و نظرات آنها آشنا شده و به تجربیات خود بی‌افزاید.

معیارهای تشخیص بهترین استراتژی کپی ترید 

کسانی که وقت و سرمایه کافی برای حضور در بازارهای مالی ندارند، از کپی تریدینگ به عنوان روشی مناسب برای انجام معاملات مالی یاد می‌کنند. اما باید هنگام انتخاب استراتژی برای کپی تریدینگ پارامترهای مهمی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین استراتژی را برای خود انتخاب کنید.

به عنوان اولین ملاک یا معیار انتخاب بهترین استراتژی برای انجام کپی تریدینگ می‌توان به بررسی عملکرد و سابقه تاریخی معامله‌گر اشاره نمود. در واقع عملکرد قوی، پایدار، میزان بازگشت سرمایه و میزان موفقیت معامله‌گر از جمله فاکتورهای هستند که باید در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرند. بعد از آن باید معامله‌گر میزان ریسک‌پذیری تریدر حرفه‌ای را بررسی نموده و مطابق با تحمل ریسک خود، بهترین استراتژی را برای انجام کپی تریدینگ انتخاب نماید. شفافیت معاملات انجام شده در ا کپی تریدینگ و سازگاری با بازه زمانی و حجم معاملات سرمایه‌گذار، فرکانس معاملات و تعداد معاملات انجام شده توسط تریدر حرفه‌ای فاکتورهای دیگری برای انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی به این شیوه محسوب می‌شوند.

معرفی تکنیک‌های کپی تریدینگ با سوددهی بالا

یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که معامله‌گران به سراغ این استراتژی می‌روند، رسیدن به سود و موفقیت در بازارهای مالی است. پس انتخاب تکنیک‌هایی که بتواند به کمک آنها به سود بالا برسند بسیار حائز اهمیت خواهد بود. در همین راستا به عنوان مهم‌ترین استراتژی‌های کپی تریدینگ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. استراتژی کپی ترید  Pivot Trading: این استراتژی بر اساس تحلیل‌های تکنیکال و شناخت نقاط پیوت در نمودار انجام می‌شود و هدف آن بهره‌برداری از نوسانات قیمت در نقاط پیوت است.
  2. روش معاملاتی Pr0: این استراتژی یک روش معاملاتی تهاجمی برای کسب سود بیشتر در فرصت زمانی کوتاه محسوب می‌شود.
  3. روش معاملاتی Dem5: این استراتژی بر پایه تحلیل‌های تکنیکال بوده و به مفهوم تحمل ریسک پایین و سوددهی بلند مدت و پایدار است.
  4. روش معاملاتی Arkm2: استراتژی Arkm2 با ترکیبی از روش‌های پرریسک و محتاطانه انجام می‌شود.

بهترین پلتفرم‌های کپی ترید 

با توجه به محبوبیت روش کپی‌ تریدینگ بین معامله‌گرها و قانونی بودن آن در اکثر کشورهای جهان به ویژه ایران، پلتفرم‌های مختلفی برای انجام آن به وجود آمده‌اند تا مسیر موفقیت را برای معامله‌گران تازه‌کار همراه کنند. برخی از این پلتفرم‌های به شرح زیر هستند:

  • پلتفرم ZuluTrade
  • پلتفرم eToro
  • پلتفرم Ayondo
  • پلتفرم Coinmatics
  • پلتفرم NAGA
  • پلتفرم MyDigiTrade
مزایای کلیدی کپی تریدینگ 

مزایای کلیدی کپی تریدینگ 

استفاده از روش کپی تریدینگ در انجام معاملات در بازارهای مالی، مزیت‌های بسیار زیادی دارد. به‌طوری‌که  بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار به کمک آن توانسته‌اند، به سود مناسبی دست پیدا کنند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین مزایای کپی تریدینگ پرداخته و آنها را بیان خواهیم نمود.

انعطاف پذیری در استراتژی کپی ترید

با توجه به اینکه در روش کپی تریدینگ معامله‌گر تنها روش معاملاتی یک تریدر حرفه‌ای را کپی می‌کند، قادر خواهد بود کنترل کافی بر بازار مالی و میزان ریسک سرمایه خود داشته باشد. به طور مثال در صورت کم بودن سرمایه می‌تواند اندازه معادلات خود را تنظیم کرده و متناسب با موجودی حساب خود قدم بردارد.

صرفه‌جویی در زمان و کسب تجربه

بسیاری از کپی تریدرهای تازه کار فرصت زیادی برای تحلیل، بررسی و تحقیق در بازارهای مالی را ندارند. بنابراین به کمک استراتژی کپی ترید می‌توانند از استراتژی‌های حرفه‌ای‌ها استفاده کرده و ضمن کسب سود بیشتر به تجربه خود بیفزایند.

کاهش ریسک در استراتژی کپی ترید

معامله‌گرها با انتخاب روش کپی تریدینگ می‌توانند ریسک معامله را کاهش داده و سرمایه خود را در بازارهای مالی حفظ کنند.

شفافیت در معاملات

روش کپی کردن معاملاتی در بازارهای مالی یک روش کاملاً شفاف بوده و معامله‌گر می‌تواند کلیه معاملات تریدرهای حرفه‌ای را در بازار مشاهده نموده و مطابق با تمایل خود آن را انتخاب کند.

گفتار پایانی

کپی تریدینگ روشی معاملاتی در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس است. به‌طوری‌که انتخاب آن باعث افزایش دانش و تجربه تریدر تازه‌کار، بهینه سازی استراتژی معامله‌گری در بازارهای مالی و شناخت روش‌های مختلف ترید در بازار می‌شود. همچنین این روش معامله‌گری، باعث کاهش ریسک و حفظ سرمایه معامله‌گران به ویژه افراد مبتدی می‌گردد. البته هنگام ورود به بازهای مالی و انتخاب این استراتژی، باید بدانید که آموزش و شناخت بهترین پلتفرم‌ها‌ و روش‌های معاملاتی برای کسب سود و رسیدن به اهداف مختلف معاملاتی، مهم‌ترین پارامترهایی هستند که باید پیش از هر اقدامی مورد توجه قرار بگیرند.