استفاده از اکسپرت فارکس

معامله‌گران بازارهای مالی به منظور کسب سود مستمر و جلوگیری از زیان، به استراتژی‌های گوناگونی روی می‌آورند. برخی از این استراتژی‌ها به مرور زمان به شیوه‌ی مدیریتی آنها تبدیل می‌شود. از این رو در جهت سهولت انجام معاملات، اکسپرت فارکس طراحی و عرضه شده است. با استفاده از اکسپرت فارکس می‌توان استراتژی‌های معاملاتی را به برنامه معاملاتی تبدیل کرد. استفاده از این اکسپرت دارای محاسن و محدودیت‌هایی است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

مقاله مرتبط: بهترین بروکر برای کپی ترید

استفاده از اکسپرت فارکس

استفاده از اکسپرت فارکس

اکسپرت فارکس چیست؟

معامله‌گران برای پیاده‌سازی 24 ساعته استراتژی‌های شخصی خود در بازارهای مالی به استفاده از اکسپرت فارکس روی آورده‌اند. این متخصص هوشمند شرایطی را برای تبدیل استراتژی معاملاتی به برنامه معاملاتی فراهم کرده است. شیوه عمل اکسپرت فارکس به این صورت است که معامله‌گر استراتژی‌های خود را برای این نرم‌افزار کدنویسی می‌کند. اکسپرت نیز در بازار معامله مطابق با کدهای تعریف شده برنامه‌های مالی مختلف را پیاده می‌کند.

از محاسن استفاده از اکسپرت فارکس می‌توان به بی‌نیاز شدن معامله‌گران به تحلیل بازار مالی اشاره کرد. در واقع دیگر نیازی به حضور مداوم معامله‌گر برای بررسی نوسانات بازار نیست زیرا اکسپرت این وظیفه را بر عهده می‌گیرد. بنابراین با کدنویسی حرفه‌ای و اصولی می‌توان انجام معاملات، نقاط ورود و خروج معامله و مدیریت سرمایه را به اکسپرت فارکس سپرد.

انواع اکسپرت فارکس

اکسپرت فارکس دارای دو تقسیم‌بندی کلی و اساسی است که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود.

  • اکسپرت کاملا اتوماتیک: این نوع از اکسپرت فارکس کاملا هوشمند است یعنی بی‌نیاز از دخالت معامله‌گر قادر به انجام معاملات گوناگون به صورت اتوماتیک است. این اکسپرت به حساب‌های معاملاتی دسترسی کامل دارد و به صورت خودکار معاملات گوناگون را مدیریت و اجازه ورود و خروج به معاملات را صادر می‌کند. دسترسی کامل اکسپرت هوشمند به اطلاعات اگرچه منجر به سهولت معاملات می‌شود اما می‌تواند در صورت بروز مشکل فنی، خطراتی نیز به همراه داشته باشد. همین امر موجب اهمیت یافتن کیفیت و کارکرد اکسپرت‌های هوشمند شده است.
  • اکسپرت نیمه اتوماتیک: یکی دیگر از اکسپرت‌هایی که در بازار معاملات فعال است، اکسپرت نیمه اتوماتیک است. این ابزار معاملاتی تنها بخشی از روند معامله را مدیریت می‌کند. به طور مثال انجام معامله بر عهده معامله‌گر است اما مدیریت آن را اکسپرت انجام می‌دهد.

کاربردهای اکسپرت در فارکس

استفاده از اکسپرت فارکس برای معامله‌گران بسیار سودمند است زیرا این ربات‌های معامله‌گر به صورت شبانه‌روز می‌توانند در بازارهای مالی حضور داشته باشند و نوسانات بازار را مورد بررسی قرار دهند. در واقع معامله‌گران با کدنویسی استراتژی‌های خود می‌توانند بدون حضور و تحلیل بازار از نوسانات بازار آگاهی داشته باشند.

مقاله مرتبط: بهترین ساعت ترید چه زمانی است؟ 

استفاده از اکسپرت فارکس شاخص

اکسپرت فارکس

علاوه بر این استفاده از اکسپرت فارکس شرایطی را برای دسترسی داشتن به فرصت‌های معاملاتی ایجاد می‌کند. همچنین تنها با مشخص کردن مقادیری مشخص می‌توان دستورات ورود و خروج به معامله را صادر کرد. اکسپرت فارکس قادر است در راستای مدیریت و اجرای معامله، محاسبات لازم را انجام و نتایج را با جزئیات ارائه دهد. از دیگر کاربردهای اکسپرت فارکس می‌توان به مدیریت سرمایه اشاره کرد. این ربات معامله‌گر می تواند معامله را در برابر ریسک‌های احتمالی محافظت کند. با توجه به مطالب ذکر شده می‌توان اکسپرت فارکس را یک دستیار هوشمند و متخصص در کنار معامله‌گران دانست.

مزایای استفاده از اکسپرت فارکس

اکسپرت فارکس یک ربات معامله‌گر است که در پلتفرم‌های معاملاتی به معامله‌گران کمک می‌کند. از این رو استفاده از آن با محاسن زیادی همراه است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

  • استفاده از اکسپرت فارکس به معنای حذف احساسات و اشتباهات انسانی در معاملات است. اکسپرت فارکس یک ربات است یعنی نیازهای انسانی و احساسات در آن جایی ندارد. بنابراین این ربات معامله‌گر بدون وقفه در بازار حضور دارد و به صورت منطقی در خصوص معاملات مختلف تصمیم می‌گیرد.
  • اکسپرت فارکس همواره در معاملات خود از یک استراتژی واحد تبعیت می‌کند. همین امر موجب می‌شود که میزان اشتباه و ریسک آن در حداقل مقدار ممکن قرار داشته باشد. در واقع اکسپرت فارکس مانند انسان‌ها برای کسب سود بیشتر شیوه معاملاتی خود را تغییر نمی‌دهد و این امر احتمال ریسک را پایین می‌آورد.
  • اکسپرت فارکس با ارزیابی سابقه استراتژی‌های معاملاتی و آزمایش استراتژی‌های جدید می‌تواند به استفاده از بهترین استراتژی روی آورد.
  • از دیگر محاسن استفاده از اکسپرت فارکس می‌توان به خستگی‌ناپذیر بودن آن اشاره کرد. همانگونه که گفته شد این ربات فاقد نیازهای انسانی است از این رو می‌تواند به صورت 24 ساعته در بازار حضور داشته باشد و از سرمایه محافظت کند.
  • اکسپرت فارکس معاملات را با سرعت و دقت بالا انجام می‌دهد. در این ربات معامله‌گر خطای محاسباتی جایی ندارد.
  • استفاده از اکسپرت فارکس تمام اتوماتیک، بازار معاملات را بی‌نیاز از حضور معامله‌گران می‌کند. همچنین این ربات‌ها می‌توانند به طور همزمان بر روی چندین حساب معاملاتی کار کنند.

علاوه بر محاسن ذکر شده، استفاده از اکسپرت فارکس بار روانی تحمیل شده بر معامله‌گران را کاهش می‌دهد. در واقع وجود این نیروی کمکی موجب کاهش فشار روانی در مواقع تصمیم‌گیری‌های حیاتی می‌شود. علاوه بر این، اکسپرت فارکس تمامی محاسبات را به تنهایی انجام می‌دهد بنابراین معامله‌گر بی‌نیاز از دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است.

استفاده از اکسپرت فارکس

اکسپرت در فارکس

معایب استفاده ازاکسپرت در فارکس

اگرچه استفاده از اکسپرت فارکس محاسن بی‍شماری دارد اما بدون شک اعتماد به ربات‌های معامله‌گر محدودیت‌هایی را نیز به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

  • زیان کدنویسی دارای محدودیت‌هایی است از این رو نمی‌توان تمامی استراتژی‌ها را به صورت دقیق برای اکسپرت تعریف کرد. از طرف دیگر کیفیت و دقت کدنویسی باید به اندازه‌ای بالا باشد که اکسپرت با کمترین احتمال خطا وارد بازار معاملاتی شود.
  • از معایب دیگر اکسپرت‌ها می‌توان به تبعیت از یک رفتار ثابت و مشخص اشاره کرد. اگرچه این امر احتمال ریسک را بسیار زیاد پایین می‌آورد اما باید پذیرفت هر دارایی و جفت ارزی استراتژی مختص به خود را می‌طلبد. برای مرتفع کردن این مشکل می‌توان استراتژی کد نویسی شده در اکسپرت را برای هر معامله بهینه یا ویرایش کرد.

نکات مهم و کاربردی برای  استفاده از اکسپرت فارکس

استفاده از اکسپرت فارکس بدون شک می‌تواند به سودآوری در معاملات بیانجامد اما به شرط وجود نظارت معامله‌گر. از طرف دیگر روند کدنویسی اکسپرت باید کاملا اصولی و با دقت صورت گرفته باشد. خطا در یک کد به معنای تعریف نادرست یک استراتژی و در نتیجه زیان در معامله است.

از دیگر نکاتی که لازم است در هنگام استفاده از اکسپرت فارکس مورد توجه قرار گیرد، عدم دخالت احساسات و نظرات شخصی در کدنویسی است. بسیاری از معاملات به دلیل بکارگیری احساسات شخصی به زیان ختم می‌شوند؛ اگر این روند در کدنویسی اکسپرت نیز انجام شود بدون شک معاملات این ربات معامله‌گر نیز پرزیان خواهد بود.

سخن پایانی

از اکسپرت فارکس برای باز و بسته کردن معاملات، سرعت بخشیدن به معاملات، انجام آنلاین محاسبات، مدیریت سرمایه، ثبت اتوماتیک ترید و …. استفاده می‌شود. بنابراین اکسپرت‌ها دستیاران بی‌نظیری در انجام معاملات مالی هستند. اما استفاده از آنها زمانی می‌تواند مفید و کارآمد باشد که روند کدنویسی و طراحیشان به صورت اصولی انجام شده باشد. تعریف اشتباه یک استراتژی یا وارد کردن نظرات و احساسات شخصی در روند کدنویسی، پیامدی جز ضرر مالی و انجام اشتباه معاملات ندارد. همین امر موجب شده است که طراحی و کدنویسی حرفه‌ای اکسپرت فارکس و اکسپرت تریدینگ ویو به یک دغدغه عمومی برای معامله‌گران تبدیل شود.

شرکت‌های بسیار زیادی مدعی کدنویسی استراتژی‌های فارکس، ربات معامله گر تریدینگ ویو  و متاتریدر معامله‌گران هستند اما سرمایه مالی امری ریسک ناپذیر است پس نمی توان به هر شرکتی در این زمینه اعتماد کرد. در همین راستا توصیه می‌شود مراحل طراحی و کد نویسی اکسپرت فارکس به دست متخصصان شرکت چارت گجت سپرده شود. متخصصان این شرکت تمامی استراتژی‌های معامله‌گران را مطابق با نوسانات بازار به بهترین شکل ممکن کدنویسی می‌کنند. این امر موجب بالا رفتن امنیت و کیفیت اکسپرت‌ها می‌شود.