خرید محصول کپی تریدینگمزایا و معایب کپی تریدینگ چیست؟

مزایا و معایب کپی تریدینگ چیست؟ طبق آنچه در مقاله‌ی «بهترین بروکر برای کپی ترید» توضیح دادیم، copy trading رویکردی است که از سال 2005 تا به امروز توسط تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. کپی تریدینگ اولین بار توسط تریدر‌هایی استفاده می‌شد که الگوریتم‌های خاصی را برای انجام معاملات خودکار کپی می‌کردند. امروزه این روش با اندکی تفاوت انجام می‌شود. یعنی تریدرهای مبتدی با الگوگیری اتوماتیک از فرآیند معاملات تریدرهای باتجربه و پرداخت هزینه‌ی اندک به آنها، معاملات خود را انجام می‌دهند.

کارشناسان همواره مزایا و معایب کپی تریدینگ را برای تریدرها توضیح می‌دهند. در این مقاله به توضیح ماهیت کپی تریدینگ، مزایا و معایب آن و در نهایت یکی از محبوب ترین محصولات کاربردی در زمینه‌ی کپی ترید متاتریدر می‌پردازیم.

مزایا و معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ چیست؟

ایده‌ی کپی تریدینگ بسیار سرراست است. یک تریدر باتجربه می‌تواند این فرصت را در اختیار سایر تریدرها قرار دهد تا روال معاملات او را بررسی کرده و از آن الگو برداری کنند. به تریدرهای باتجربه استاد یا Master گفته می‌شود. اما تریدری که عملکرد استاد را کپی برداری می‌کند، به عنوان Copier شناخته می‌شود. مهم ترین رسالت کپی تریدینگ این است که به تریدر‌های نوپا و بی تجربه کمک می‌کند تا بتوانند مسیر حرفه‌ای خود را در بازار پیدا کنند. این در حالی است که بسیاری از تریدرهای باتجربه نیز در پلتفرم‌های مخصوص کپی تریدینگ حساب باز می‌کنند. آن‌ها با استناد به عملکرد تریدرهای Master سعی در کسب تجربه‌های جدید و به حداکثر رساندن ِبازده خود در بازار دارند.

چرا کپی تریدینگ محبوبیت بالایی دارد؟ آمار‌های فارکس نشان می‌دهد که:

  • بیشتر از 30 درصد تریدرهای مبتدی (با کمتر از یک سال تجربه) بازارهای مالی را پیچیده می‌دانند. آن‌ها معتقدند کپی تریدینگ به آن‌ها کمک می‌کند تا معامله‌ی موثر و مفیدی داشته باشند.
  • کپی تریدینگ در سال 2020 بیشتر از 50 میلیارد سود به همراه داشته است و انتظار می‌رود این رقم تا سال 2025 تا 80 میلیارد دلار برسد!

مزایا و معایب کپی تریدینگ

مزایا و معایب کپی تریدینگ

بررسی اصلی ترین مزایا و معایب کپی تریدینگ

شما می‌توانید از همین حالا برای کپی کردن معاملات با حداقل سرمایه اقدام کنید. اما بهتر است دست نگه دارید و کمی در مورد مزایا و معایب کپی تریدینگ اطلاعات کسب کنید.

5 مورد از مهم ترین مزایای کپی تریدینگ

  1. اگر تازه وارد بازار‌های مالی شده اید و تجربه‌ای در این زمینه ندارید، کپی تریدینگ معاملاتی که توسط Master‌ها انجام می‌شود، می‌تواند به شما کمک کند روال کار بازار را بهتر درک کنید و مسیر خود را بیابید.
  2. وقتی یک تریدر نمی‌تواند مکانیسم بازار‌های تبادل ارز‌های خارجی (FX) را درک کند، و در کنار آن متحمل ضرر می‌شود، کپی تریدینگ بهترین راه برای کسب سود است.
  3. روال اتوماتیک معاملات کپی تریدینگ، زمان ِ ارزشمند ِسرمایه‌گذاران را ذخیره می‌کند. زیرا سفارشات توسط نرم‌افزار‌ها و ربات‌ها انجام می‌شوند. به همین خاطر بسیاری از تریدرها به سراغ خرید بهترین ربات فارکس می‌روند. این روال، شبیه یک سرمایه گذاری غیر فعال است.
  4. مدیریت ریسک با کمک کپی تریدینگ بهتر انجام می‌شود. زیرا سرمایه گذاران، آمار، استراتژی‌ها و سایر جنبه‌های فعالیت یک تریدر حرفه‌ای را آنالیز می‌کنند. آنها پس از انجام آنالیز بهتر می‌توانند متوجه شوند که حاضرند سرمایه خود را با تکیه بر روش ِیک تریدر دیگر معامله کنند یا خیر.
  5. با کپی تریدینگ، کنترل زیان آسان‌تر می‌شود. هنگامی که نتایج یک معامله با انتظارات‌تان مطابقت ندارد می‌توانید به سراغ یک تریدر حرفه‌ای دیگر بروید و از روال کار او الگو‌برداری کنید.

مدیریت ریسک با کپی تریدینگ

مدیریت ریسک با کپی تریدینگ

3 مورد از مهم ترین معایب کپی تریدینگ

وقتی به استراتژی کپی تریدینگ فکر می‌کنیم، غالبا مزایای آن به چشم می‌آیند. این در حالی است که این روش معایب خاص خود را دارد. این معایب شامل موارد زیر هستند:

  1. تریدر‌های Expert هم گاهی با بدشانسی مواجه می‌شوند. به همین خاطر، اگر خطا کنند و سرمایه خود را از دست بدهند، شما به عنوان کپی کننده‌ی معامله متضرر خواهید شد.
  2. وقتی در مورد کپی تریدینگ عادی صحبت می‌کنیم منظور این است که تریدها باید به صورت 24 ساعته و در طی 7 روز هفته، به یک پلتفرم خاص دسترسی داشته باشند. این در حالی است که اگر روش معاملات خودکار را ترجیح می‌دهید، باید از پلتفرم‌های آنلاین استفاده کنید.
  3. اکثریت قریب به اتفاق تریدهای موفق، بابت در دسترس قرار دادنِ شیوه‌ی معاملاتی‌شان از کپی کننده‌ها، هزینه دریافت می‌کنند. مسلم است که این رویکرد هزینه‌بر است. برخی از تریدرهای مبتدی امکان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

قبل از اتخاذ این روش و با بررسی مزایا و معایب کپی تریدینگ، می‌توانید بهتر متوجه شوید که آیا این متد با دیدگاه‌ها و انتظارات‌تان مطابقت حداکثری دارد یا خیر. اگر این روش برای شما مناسب بود، می‌توانید از محصولات مرتبط با این متد استفاده کنید. اما چه محصولی؟

لزوم خرید محصول کپی تریدینگ توسط تریدرهای حرفه‌ای و مبتدی

بسیاری از تریدرها در دنیای امروز، از روش‌ها و ابزارهای مختلفی برای کسب سود و بهبود شرایط تریدینگ استفاده می‌کنند. آنها علاوه بر انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی برای ربات معامله گر به یک محصول مناسب برای کپی ترید هم نیاز دارند. یک محصول کپی ترید مناسب باید دارای سرعت بالا، ایجاد حد ضرر روزانه، سازگاری با انواع بروکرها، ربات تلگرام برای تبلیغات، عملکرد مناسب، فروشگاه آنلاین، پنل مدیریت و غیره باشد. این محصول باید بتواند به شکل شخصی سازی شده عمل کند. همچنین باید مدیریت کپی تریدینگ و استراتژی‌های خودکار معاملاتی شما را آسان‌تر کند. همچنین باید با داشتن عملکرد دوگانه:

  • معاملات سایر تریدرها را در حساب کاربری شما کپی کند.
  • معاملات شما را (به عنوان یک تریدر با تجربه) با دیگران به اشتراک بگذارد.

خرید محصول کپی تریدینگمزایا و معایب کپی تریدینگ چیست؟

خرید محصول کپی تریدینگ

آشنایی با یک محصول کپی ترید ایرانی با سرعت بالا و پشتیبانی مداوم!

شما می‌توانید به محصول کپی ترید متاتریدر 4 و 5 چارت گجت اعتماد کنید. چرا؟ به دلایل زیر:

  • در دنیای ترید، لحظه‌ها به اندازه‌ی طلا ارزشمند هستند. کپی ترید متاتریدر 4 و 5 چارت گجت عملکرد سریع در صدور و انتقال سیگنال‌های مربوط به Master‌هایی که Copier‌های مختلفی به آنها اعتماد می‌کنند، دارد. این محصول با سرعت بالای خود جلوی زیان تریدرهای حرفه‌ای و کپی کننده‌ها را خواهد گرفت.
  • ابزارها و فرایند‌های معاملاتی شما مانند تنظیم پدینگ اُردرها، مارکت اردرها، بستن پوزیشن‌ها و غیره توسط این محصول به طور کامل و جامع پوشش داده می‌شود.
  • این محصول با نماد‌های معاملاتی مختلف سازگاری دارد. به همین خاطر با خیال راحت می‌توانید از آن در کلیه بازارهای معاملاتی استفاده کنید و سیگنال‌های خود را به اشتراک بگذارید.
  • پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته جهت دریافت راهنمایی‌های ضروری و رفع ایرادات به واسطه‌ی ارتباط با تولید کنندگان و توسعه دهندگان این محصول، انجام می‌شود.
  • کپی ترید متاتریدر 4 و 5 چارت گجت در سه پلن مختلف با قیمت‌های متفاوت عرضه شده است. همچنین شما می‌توانید از یک دوره‌ی آزمایشی رایگان برای اطلاع از نحوه‌ی عملکرد آن استفاده کنید.

در ادامه، پیشنهاد می‌شود حتما مطلبی که در خصوص تفاوت متاتریدر و تریدینگ ویو در همین سایت منتشر شده است را مطالعه کنید تا بتوانید یکی از این پلتفرم‌ها را برای تریدینگ برگزینید.